• Facebook - conadrogach
Mamy 22 km nowej drogi ekspresowej S7 Radom - Szydłowiec
Odcinek drogi ekspresowej S7 między Radomiem a Szydłowcem otwarty. Zdjęcia: GDDKIA

Od 12 lipca kierowcy mają do dyspozycji kolejny odcinek nowej drogi ekspresowej S7 między Radomiem a granicą województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego.

Ruch przekierowano z istniejącej drogi nr 7 na 14-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S7 wybudowany w nowym śladzie między miejscowością Krogulcza Sucha, a węzłem Szydłowiec Centrum. W sumie kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie na 22-kilometrowym odcinku S7 Radom – granica województwa.

Droga ekspresowa S7 Radom - granica

Odcinek S7 między Radomiem a Szydłowcem otwarty. Zdjęcia: GDDKIA

Odcinki nowej trasy udostępniane były etapami. Pierwszy dwujezdniowy fragment drogi ekspresowej S7 o długości około 4,5 km od węzła Szydłowiec Południe do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego został udostępniony kierowcom w maju br. Natomiast od kwietnia br. kierowcy mieli do dyspozycji jedną jezdnię drogi ekspresowej na fragmencie o długości ponad 3 km od węzła Szydłowiec Centrum do węzła Szydłowiec Południe.

Teraz na tym odcinku udostępnione zostały dwie jezdnie drogi ekspresowej S7 z ograniczeniami wynikającymi z konieczności realizacji robót związanych ze wzmocnieniami skarp wykopów i nasypów. Wjazd na drogę ekspresową S7 możliwy jest na węzłach Szydłowiec Północ i Szydłowiec Południe.

Tak wyglada nowa droga ekspresowa S7 łącząca Radom z granicą woj. świętokrzyskiego - galeria zdjęć

22 km nowej drogi ekspresowej S7 Radom - Szydłowiec

Zdjęcia: GDDKIA

Przekierowanie ruchu na nowy, kolejny już odcinek wybudowanej drogi ekspresowej S7 między Radomiem, a granicą województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego - nowa organizacja ruchu.

W oparciu o uzyskane pozwolenie na użytkowanie dla nowego odcinka S7, ruch przekierowany zostanie z istniejącej drogi nr 7 na 14-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S7 wybudowany w nowym śladzie między miejscowością Krogulcza Sucha, a węzłem Szydłowiec Centrum. Jadąc od Warszawy, na nowy odcinek drogi ekspresowej S7 wjedziemy na rondzie w miejscowości Krogulcza. W sumie kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie na 22-kilometrowym odcinku S7 Radom – granica województwa.

Od dnia 12 lipca na tym odcinku udostępniono dwie jezdnie drogi ekspresowej S7 z ograniczeniami wynikającymi z konieczności realizacji robót związanych ze wzmocnieniami skarp wykopów i nasypów. Wjazd na drogę ekspresową S7 możliwy będzie poprzez węzły Szydłowiec Północ i Szydłowiec Południe. Ponadto w związku z budową obwodnicy Radomia na sąsiednim odcinku drogi ekspresowej S7 i koniecznością kontynuacji prac przy budowie wiaduktu WD23 zamknięty zostanie wjazd na starą drogę krajową nr 7 ze wspomnianego ronda w miejscowości Krogulcza. Zmiana organizacji ruchu możliwa będzie dzięki przekierowaniu ruchu tranzytowego na nowy odcinek drogi ekspresowej S7 Radom – granica województwa. Oznakowany objazd dla ruchu lokalnego poprowadzony zostanie natomiast od drogi nr 7 przez Augustów i drogą wojewódzką nr 733 do Kowali, a następnie drogą powiatową nr 3557 przez Kolonię Dąbrówkę i nr 4010 do Orońska.  

Droga ekspresowa S7 odcinek: koniec obwodnicy Radomia – granica województw mazowieckiego i świętokrzyskiego

Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 22 km komunikuje budowaną aktualnie obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego, co ma wpływ na skrócenie czasu podróżowania na trasie Warszawa – Kielce i na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wartość robót to 682,2 mln złotych.

Droga ekspresowa S7 na odcinku Radom – granica województwa biegnie w przeważającej części po nowym śladzie, począwszy od Radomia po wschodniej stronie dawnej drogi krajowej nr 7, a od Szydłowca w śladzie istniejącej trasy. Droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy oraz 2,5-metrowe pasy awaryjne. Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostały drogi dojazdowe umożliwiające ruch lokalny. Wjazd na drogę S7 możliwy będzie docelowo dzięki węzłom: Szydłowiec Północ, Szydłowiec Centrum i Szydłowiec Południe. W ramach inwestycji wprowadzono rozwiązania minimalizujące jej wpływ na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych, systemu odwodnienia drogi, około trzydziestu przejść dla zwierząt (w tym przejść dla zwierząt dużych nad i pod drogą ekspresową), montaż wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowano ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Przygotowano tereny pod 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa).

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-07-16 03:53
Andy, GDDKiA zarówno za obecnej, jak i za poprzedniej ekipy nieraz mąciła, odwracała kota ogonem, kręciła lub po prostu kłamała i nic tu się nie zmieniło. Tak samo poprzednio opóźnienia drogowe były nieraz potężne (rekord to cztery i pół roku), było ich momentami co niemiara, ostatnie skończyły się wraz z oddaniem w zeszłym roku A1 Tuszyn-Stryków i A4 Rzeszów-Jarosławiec, ale teraz znów zaczyna ich coraz więcej przybywać i ja po prostu obawiam się kolejnej "powtórki z rozrywki". A jeśli chodzi o nową modę, czyli ogłaszania z hukiem skierowania do realizacji, czy skierowania do przetargu, to pełna zgoda, wielokrotnie to na tym portalu już krytykowałem.
andy
2017-07-14 16:02
W-wiak. Teraz liczą się tylko zapowiedzi o rozpoczęciu procedur: wpisaniu na listę Progr.Bud.Dróg.; wydaniu decyzji środowiskowej; ogłoszeniu o podjęciu prac nad rozpoczęciem inwestycji; wydaniu ZRiD-u, przygotowa-niach do przetargu; skierowania do przetargu; na projektanta, na wykonawcę, inż. kontraktu; itd.itp. Wszystko po to,by opóźnić faktyczne rozpoczęcie Inwestycji. I tak jest na prawie wszystkich budowach dróg. Bo na wszystko NIE MA KASY-dlatego podnioszą ceny paliw! (ale musi być na 500+ i inne judaszowe obiecanki). Podobnie jest z terminem zakończenia S8 (b.ważnej dla zwiększenia przepustowości ruchu) Obwodnicy Marek k/W-wy, (opóźnienie jest ewidentne-wynosi już pół roku). Ale o tym cisza- żaden notabl PiS- nie wychyla się w żadnej TV, czy w radio. Ot-cała Goebellsowska PROPAGANDA SUKCESU PiS-u! (Jak w PRL-u, tak teraz opluwanym).
warszawiak
2017-07-14 15:01
GDDKiA również nabrała wody w usta w sprawie drugiej nitki S3 obwodnicy Gorzowa. Najpierw przesunięto termin otwarcia z kwietnia na wrzesień, czyli pięciomiesięczna obsuwa. Potem dumnie ogłoszono, że odcinek będzie przejezdny na wakacje, czyli do końca czerwca, a ukończony we wrześniu. Jest 14 lipca, kierowcy, jak jeździli jedną jezdnią, tak jeżdżą, a o drugiej głucha cisza.
warszawiak
2017-07-14 01:10
Nareszcie !!! Odcinek, który z hukiem miał być otwarty pod koniec czerwca, w pewnym momencie "zapadł się po ziemię". Nastąpiła całkowita o nim cisza, a GDDKiA nabrała, jak zwykle w takich wypadkach, wody w usta. Grunt, że wreszcie można nim jechać. Ale artykuł w dużej części jest kolejną czystą nowomową GDDKiA, gdzie jest standardowe dla tej instytucji mącenie i odwracanie kota ogonem. Krótko: droga została otwarta z opóźnieniem trzymiesięcznym (bez trzech dni) i w dodatku nieskończona. Np. nieotwarty jest węzeł Szydłowiec Centrum i występować będą ograniczenia wynikające z cytuję: "konieczności realizacji robót związanych ze wzmocnieniami skarp wykopów i nasypów". Koniec cytatu. Ale grunt, że w końcu nowy odcinek ekspresówki jest.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: