1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Nowy odcinek S11. Jeździmy obwodnicą Ostrowa Wielkopolskiego

Nowy odcinek S11. Jeździmy obwodnicą Ostrowa Wielkopolskiego

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2017-07-12
Nowy odcinek S11. Jeździmy obwodnicą Ostrowa Wielkopolskiego
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu drogi ekspresowej S11 oddana do ruchu. Zdjęcia: GDDKIA
Już od dziś (12 lipca) jadąc tranzytem w pobliżu Ostrowa Wielkopolskiego ominiemy miasto nową obwodnicą w ciągu drogi ekspresowej S11 i na rondzie „Strugi” zjedziemy na obecną drogę krajową nr 11. Wykonawca będzie prowadził jeszcze prace wykończeniowe i porządkujące poza korpusem drogi.

Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego budowana była w dwóch etapach. W 2009 r. ukończony został I, 6,2 kilometrowy etap budowy. Na rozpoczęcie II etapu mieszkańcy czekali 5 lat. Oddawany odcinek to około 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S11, która pozwala na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta. Kończy się na rondzie Strugi. W przyszłości będzie to fragment drogi ekspresowej S11 łączącej Śląsk z wybrzeżem Bałtyku. Drogi, której przebieg ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego nie tylko województwa wielkopolskiego ale całej zachodniej Polski.

Budowa obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego to jedna z dziewięciu dużych inwestycji drogowych realizowanych obecnie w Wielkopolsce przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przy udziale środków Unii Europejskiej. Budowa rozpoczęła się pod koniec roku 2014. Koszt robót wynikający z przetargu to prawie 285 mln zł, z czego dofinasowanie ze środków Unii europejskiej wynosi 174 mln zł.

Dwujezdniowa ekspresowa droga S11 uwolni miasto od ruchu ciężkiego, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż. Nowa S11 jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla miasta drogami poprzez węzły Ostrów Wielkopolski Wschód i Ostrów Wielkopolski Południe. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem 15 obiektów inżynierskich. Powstały urządzenia związane z ochroną środowiska, a także urządzenia zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego i sprawne odwodnienie jezdni. W ramach projektu zmodernizowano 1,4 kilometrowy fragment drogi krajowej nr 25 stanowiący wyjazd ul. Kaliską w stronę Kalisza. W tym miejscu warto dodać, że dalszy odcinek drogi krajowej nr 25, poprzez Kalisz aż do Konina jest obecnie projektowany.

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S11 Jak dojadę - Ostrów Wielkopolski