Są chętni do budowy odcinka S2 z tunelem pod Ursynowem
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-02-03
Południowa Obwodnica Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 - mapa aut. GDDKiA
10 wykonawców chce budować kolejny odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy wraz z tunelem pod Ursynowem. To jedno z trzech zadań składających się na budowę około 18,5 km odcinka drogi ekspresowej S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska.
Budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, czyli drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska, podzielono na 3 odcinki:
W ramach inwestycji przewidziana jest m.in. budowa: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Powstaną także węzły: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.
Południowa Obwodnica Warszawy - odcinek A od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
Zadanie „A” (na które wpłynęło 10 ofert) obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do w. Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską.
Najniższa ze złożonych ofert wynosi ok. 1,2 mld zł, a najdroższa na ok. 2,4 mld zł. GDDKiA zamierza przeznaczyć na realizację inwestycji ok. 1,6 mld zł.
Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. Podobnie jak różnica pomiędzy minimalnymi a średnimi cenami na rynku, która dla stali zbrojeniowej wynosi 11 proc. a dla wynagrodzenia – 27 proc, która może tłumaczyć różnice pomiędzy najniższa i najwyższą ofertą. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez wykonawców rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu - podkreślają drogowcy.
- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
W ramach inwestycji przewidziana jest m.in. budowa: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Powstaną także węzły: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.
Południowa Obwodnica Warszawy - odcinek A od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
Zadanie „A” (na które wpłynęło 10 ofert) obejmuje budowę fragmentu drogi o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do w. Przyczółkowa (bez węzła), dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć szerokości ok. 14,5 metra, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel pod powierzchnię będzie wchodzić między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego, wychodzić na skarpie, za ul. Nowoursynowską.
Najniższa ze złożonych ofert wynosi ok. 1,2 mld zł, a najdroższa na ok. 2,4 mld zł. GDDKiA zamierza przeznaczyć na realizację inwestycji ok. 1,6 mld zł.
Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. Podobnie jak różnica pomiędzy minimalnymi a średnimi cenami na rynku, która dla stali zbrojeniowej wynosi 11 proc. a dla wynagrodzenia – 27 proc, która może tłumaczyć różnice pomiędzy najniższa i najwyższą ofertą. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez wykonawców rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno-Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu - podkreślają drogowcy.