• Facebook - conadrogach
Strabag zakończył budowę 15-km odcinka drogi S5
Cała trasa S5 od Korzeńska do Widawy mierzy ok. 48 km. Na początku listopada otwarto pierwszy fragment o długości ok. 15 km. Zdjęcia: Strabag

Dobiegła końca budowa pierwszego zadania odcinka drogi od Korzeńska (bez węzła) do Węzła Widawa, realizowanego w ramach trasy S5 Wrocław-Poznań. Inwestycję wykonało konsorcjum firm Budimex i STRABAG Infrastruktura Południe.

15 km nowej drogi ekspresowej S5

Cała trasa od Korzeńska do Widawy mierzy ok. 48 km. Konsorcjum zrealizowało jej pierwszy fragment o długości ok. 15 km. Kontrakt na budowę pierwszego zadania w ramach trasy S5 Wrocław-Poznań został podpisany z końcem lipca 2014 r. Od tego czasu spółki miały 30 miesięcy, plus trzy 3-miesięczne okresy zimowe, na jego realizację. Zgodnie z umową powstała trasa mająca dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra w każdą stronę, zaś szerokość pasa rozdziału została dostosowana do możliwości poszerzenia jezdni o trzeci pas w przypadku zwiększenia natężenia ruchu. Wybudowano także dwa węzły Żmigródek i Żmigród oraz drogi dojazdowe, zapewniające obsługę przyległego terenu. Jednocześnie zrealizowane zostały urządzenia infrastruktury technicznej, tj. kanalizacja deszczowa, sieć gazowa i oświetlenie oraz przepusty drogowe o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej czy dwa miejsca obsługi podróżnych, tzw. MOP-y Morzęcino Wschód i Zachód.

15-km drogi ekspresowej S5 wraz z 750-metrowym mostem nad Baryczą

Od 6.11.2017r. korzystamy z 15-km drogi ekspresowej S5 wraz z 750-metrowym mostem nad Baryczą. Zdjęcia: Strabag

750 metrowy most nad Baryczą

Elementem otwartej trasy jest blisko 750-metrowy most nad Baryczą. Obiekt mostowy stanowią dwie równoległe estakady mające po dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny. Każda z estakad posiada 13 przęseł o rozpiętościach od 48 do 80,3 metra. Wysokość konstrukcyjna ustroju o przekroju skrzynkowym wynosi 3,61 metra.Do budowy mostu wykorzystano metodę nasuwania podłużnego. Konstrukcja nośna przeprawy wykonywana była etapami: przy jednym z przyczółków powstawały kolejne segmenty ustroju nośnego, które były łączone z powstałą już konstrukcją, tj. doprężane przy użyciu kabli sprężających, a następnie całość konstrukcji przesuwano na łożyskach ślizgowych za pomocą specjalnych urządzeń hydraulicznych w kierunku drugiego przyczółka. Zastosowane przez STRABAG rozwiązanie pozwoliło na sprawną realizację robót, uniknięcie ingerencji w wartościowy - z ekologicznego punktu widzenia - Park Krajobrazowy „Dolina Baryczy” i zminimalizowanie wpływu budowy na czynną magistralną linię kolejową E-59 na odcinku Wrocław - Poznań. Koszt obiektu stanowił 19 proc. wartości całego kontraktu.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: