Via Carpatia: GDDKIA wyłoniła wykonawców drogi S19 od Lublina do Kraśnika
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-12-29
Na odcinek od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża o długości ok. 12 km najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) – 312, 2 mln zł. Na odcinek od węzła Niedrzwica Duża do węzła Kraśnik Północ (ok. 20 km) firma Mota-Engil Central Europe – 498 mln zł. Natomiast na budowę obwodnicy Kraśnika (ok. 10 km) konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) - 319,5 mln zł.
Wszystkie odcinki mają być zrealizowane w czasie 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych podczas realizacji robót od 15 grudnia do 15 marca) i będą objęte gwarancją przez 10 lat.
Dwujezdniowa droga ekspresowa S19 Lublin - Kraśnik, o nawierzchni bitumicznej z rezerwą pod trzeci pas na zewnątrz, będzie prowadziła początkowo wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 19 a potem na wschód od niej omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany, przejść przez lasy przed Wilkołazem w korytarzu obecnej drogi omijając miejscowość od wschodu, a za nią przejść na zachodnią stronę.
W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną DK19 omijając miasto od wschodu. Zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, czterech par Miejsc Obsługi Podróżnych, 32 mostów i wiaduktów, dziewięciu przejść dla zwierząt i trzech kładek dla pieszych (obiekty przechodzące nad trasą ekspresową uwzględniają dobudowę trzeciego pasa ruchu „na zewnątrz”).
Droga ekspresowa S19 o długości około 570 km docelowo pobiegnie przez niemal całą Polskę wschodnią, połączy przejście graniczne z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej z przejściem w Barwinku.