1. Strona główna
  2. Informacje
  3. W maju pierwsze wiadukty, w grudniu trzypasowa droga S8 Opacz – Paszków

W maju pierwsze wiadukty, w grudniu trzypasowa droga S8 Opacz – Paszków

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2015-04-23
W maju pierwsze wiadukty, w grudniu trzypasowa droga S8 Opacz – Paszków
Budowa drogi ekspresowej S8 Opacz - Paszków wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7. Zdjęcia: GDDKiA
Praca przy budowie drogi ekspresowej S8 Opacz - Paszków - czyli południowej wylotówki z Warszawy w kierunku Krakowa i Wrocławia idzie pełną parą. Pierwsze wiadukty nad podwarszawskim odcinku drogi ekspresowej S8 od maja będą do dyspozycji kierowców. Za 8 miesięcy trzypasowa droga S8 Opacz – Paszków wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 zostanie oddana kierowcom do użytku.

Jak wynika z raportu GDDKiA zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi już ok. 65 proc. Zrealizowane zostało już ok. 80 proc. jezdni głównej, czyli ok. 11,6 kilometrowy odcinek przyszłej drogi S8. Prace związane z budową 3 z 14 wiaduktów drogowych dobiegają końca. Wszystkie wnioski o wydanie pozwoleń na ich użytkowanie zostaną złożone do końca kwietnia. Planowana data oddania ich do użytku to maj tego roku. To obiekty w ciągu ulic Pruszkowskiej, Sokołowskiej i Centralnej. Oddanie wiaduktów do dyspozycji kierowców znacznie usprawni ruch lokalny.

W trakcie realizacji inwestycji zapadła decyzja o budowie drogi ekspresowej S8 z trzema pasami ruchu w obu kierunkach zamiast pierwotnie planowanymi dwoma. Było to spowodowane ponowną analizą prognozowanego ruchu na tym odcinku. Prace związane z budową trzeciego pasa ruchu nie wpłyną na wydłużenie planowanego terminu realizacji kontraktu – mają zakończyć się do grudnia 2015 roku - zapewnia GDDKiA oddział w Warszawie.

Z wizytą na budowie warszawskiej wylotówki na Kraków i Wrocław - budowa drogi ekspresowej S8 Opacz - Paszków i łącznika z DK7

Droga ekspresowa S8 Opacz - Paszków - powstaje trzypasmowa wylotówka z Warszawy na Wrocław i Kraków

Nowa droga S8 z Warszawy na Kraków i Wrocław będzie miała tzw. nawierzchnię długowieczną – technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej, czyli podbudowa drogi wykonana jest z materiałów sztywnych i półsztywnych - sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna. Nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych, które są bardziej odporne na deformacje w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych. Większa odporność na deformacje warstwy podbudowy przełoży się na większa wytrzymałość warstw wyższych. Warstwa wiążąca zostanie wzbogacona o mieszanki odporne na powstawanie kolein.

 

Dzięki zastosowaniu nowej technologii na trasie, która będzie przenosić bardzo duży ruch, w przyszłości Skarb Państwa będzie ponosił mniejsze koszty związane z jej eksploatacją. Nie bez znaczenia jest również fakt, że remonty trasy, związane z wymianą poszczególnych warstw drogi będą rzadsze, trwać krócej i co za tym idzie będą mniej uciążliwe dla kierowców - dodają przedstawiciele GDDkiA.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S8 Utrudnienia na drodze 7 Jak dojadę - Warszawa