CoNaDrogach.PL
Warszawa: Zamknięte zjazdy Trasy Łazienkowskiej na Żoliborz i Wilanów
Utrudnienia - realizacja inwestycji.

Trwający od połowy ubiegłego roku remont estakad Trasy Łazienkowej w miniony weekend objął kolejne obiekty. Wyłączone z ruchu zostały estakady zjazdowe prowadzące od strony Pragi Południe w kierunku Żoliborza i Wilanowa. Trasa prawie na całej długości leży w ciągu drogi krajowej nr 2.

Od 16 lutego wykonawca przystąpił do prac rozbiórkowych, które potrwają około 3 tygodni. Rozbiórka rozpocznie się od usuwania nawierzchni asfaltowej na wyłączonych z ruchu łącznicach.

W ramach trwającej inwestycji przebudowane będą wszystkie estakady Trasy Łazienkowej na węźle z Wisłostradą oraz jedna estakada po stronie praskiej. Pozostałe obiekty na węźle z Wałem Miedzeszyńskim zostały gruntownie wyremontowane w minionych latach.

Prace budowlane w terenie rozpoczęły się w czerwcu 2013 roku. Wyłączone z ruchu zostały wtedy dwie pierwsze estakady po południowej stronie węzła z Wisłostradą.  Kolejne dwie łącznice zamknięto i rozebrano w lipcu. W sierpniu natomiast ruszył demontaż estakady na węźle z Wałem Miedzeszyńskim.

Duże zaangażowanie prac i sprzyjające warunki atmosferyczne dają efekty widoczne dla przejeżdżających kierowców. Większość podpór jest już gotowa, a na estakadzie prowadzącej od strony Wilanowa w kierunku Pragi Południe trwają przygotowania do betonowania płyty na której, po wykonaniu izolacji, ułożona zostanie nawierzchnia. Jeśli pogoda nadal będzie sprzyjać, budowa nowych estakad na węźle z Wisłostradą zakończy się w trzecim kwartale 2014 roku i po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie estakady zostaną udostępnione kierowcom. Budowa łącznicy na węźle z Wałem Miedzeszyńskim ma zakończyć się w październiku.

Ostatnie dwie estakady przeznaczone do przebudowy – wjazdowe w kierunku centrum od strony Wilanowa i Żoliborza – będą zamykane i rozbierane na przełomie lutego i marca br.

Wszystkie prace związane z prowadzoną inwestycją mają zakończyć się w kwietniu 2015 r. Koszt przebudowy dziewięciu estakad wyniesie ok. 31 mln zł. Wykonawcą robót jest firma STRABAG Sp. z o.o. Inwestycja finansowa jest z budżetu m.st. Warszawy.

Trasa Łazienkowska jest jedną z głownych arterii komunikacyjnych Warszawy relacji wschód - zachód. Trasa Łazienkowska jest fragmentem obwodnicy śródmiejskiej, biegnie w ciągu drogi krajowej nr 2.

ZOBACZ PODOBNE

Tak będzie wyglądać droga ekspresowa S8 Opacz Paszków po zakończeniu inwestycji 15
Tak będzie wyglądać droga ekspresowa S8 Opacz Paszków po zakończeniu inwestycji
S8 2015-05-27 | 15:25

Pod Warszawą powstaje droga ekspresowa S8 na odcinku Salomea – Wolica (odcinek pozamiejski). Jej budowę podzielono na dwa etapy: Etap I: Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku od węzła Opacz do węzła ...

Kolejny etap budowy drogi S8 Opacz – Paszków
Kolejny etap budowy drogi S8 Opacz – Paszków
S8 2015-05-27 | 15:15

Rozpoczynają się prace związane z połączeniem powstającego odcinka drogi ekspresowej S8 z Opaczy do Paszkowa z wybudowanym już węzłem Opacz będącym częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Z tego powod...

2,5 mld zł za projekt i budowę Południowej Obwodnicy Warszawy
2,5 mld zł za projekt i budowę Południowej Obwodnicy Warszawy
S2 2015-05-27 | 14:04

Znamy firmy, które wybudują Południową Obwodnicę Warszawy. Oferty firm Astaldi, Gϋlermak i Warbud zostały uznane za najkorzystniejsze na zaprojektowanie i budowę 18,5 km odcinka drogi ekspresowej S2...

Mapa przebiegu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28
Mapa przebiegu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28
28 2015-05-25 | 13:02

Obwodnica Sanoka będzie liczyła 6,9 km długości. Mapa przedstawia przebieg trasy. Obwodnica swój początek będzie miała na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 28 z drogą wojewódzką nr 886 (drogi w kierunku ...

Świętokrzyskie: Cztery mosty do remontu
Świętokrzyskie: Cztery mosty do remontu
42 73 78 9 2015-05-25 | 11:24

Cztery mosty wzdłuż się świętokrzyskich dróg krajowych nr 9, 42, 73 i 79 będą gruntownie wyremontowane. Prace przewidziane są na ten rok. Ruszył również przetarg na remont nawierzchni drogi krajowej n...

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: