Wschodnia Obwodnica Warszawy: Odcinek S17 Zakręt – Lubelska w przetargu
- conadrogach.pl
- 2015-09-23
- Zadaniem wyłonionych w przetargach wykonawców będzie opracowanie dokumentacji projektowej uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie – informuje GDDKiA. Ponadto drogowcy wymagają , aby Prace Projektowe i Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Wschodnia Obwodnica Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S17 Marki – węzeł Lubelska będzie liczyć ponad 20 km. Trasa od wschodu dopełni warszawski system obwodnic, który tworzą od południa droga ekspresowa S2, od zachodu i północy - droga ekspresowa S8. Realizacja wschodniej obwodnicy Warszawy podzielona jest na trzy odcinki – etapy:
- etap 1 – odcinek drogi S17 węzeł Drewnica – węzeł Zakręt (bez węzła),
- etap 2 – odcinek drogi S17 węzeł Zakręt – węzeł Lubelska
- etap 3 - S17 węzeł Lubelska, na którym skrzyżuje się z drogą ekspresową S2
Dużo problemów i wątpliwości pojawiło się przy wyborze przebiegu dla pierwszego zadania tj. S17 węzeł Drewnica – węzeł Zakręt. W analizach brano pod uwagę m.in. wariant przechodzący przez Wesołą wraz z budową tunelu. Ostatecznie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jako najkorzystniejszy uznała przebieg trasy przez Sulejówek.
Wschodnia Obwodnica Warszawy dopełni od wschodu ring wokół stolicy. Trasa pobiegnie w ciągu dróg ekspresowych S8 i S17 będzie drogą dwujezdniową o trzech pasach ruchu w każdym kierunku.