Już widać obwodnicę Wielunia - nowy odcinek drogi krajowej nr 74
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2016-03-10

zdjęcia


Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74 (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnica Wielunia znalazła się na liście 11 obwodnic polskich miast, których budowa planowana jest na lata 2014-2020. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74 (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Projektantem jest Transprojekt Gdański Sp. z o.o., a inwestorem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74 (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Konsorcjum STRABAG Sp. z o.o. oraz STRABAG Infrastruktura Południe buduje obwodnicę Wielunia. Kontrakt opiewający na kwotę 177.9 mln PLN, został podpisany 1 grudnia 2014 r. Inwestycja ma być gotowa w 2017 r. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74 (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Inwestycja pod nazwa budowa obwodnicy Wielunia to ponad 13 km drogi głównej ruchu przyspieszonego o prędkości projektowej 100km/h, w układzie pasów ruchu 2+1, tj. 3 pasy o szerokości 3,5m każdy, dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym, dodatkowo zostanie wykonanych 11 km dróg dojazdowych i serwisowych. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74 (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


W ramach kontraktu planuje się także remont istniejącego mostu na węźle Biała. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74 (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnicy Wielunia będzie towarzyszyć łącznie 20 obiektów mostowych: 2 wiadukty nad obwodnicą, 7 wiaduktów w ciągu drogi w tym 1 przejście dla zwierząt, 3 mosty nad rzeką Pyszną, 2 przejazdy gospodarcze pod obwodnicą oraz 5 innych obiektów mostowych zlokalizowanych na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74 (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Dostęp do obwodnicy Wielunia zapewnią trzy węzły: Biała, Raczyn oraz Jodłowiec. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74, węzeł Biała (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Przewiduje się budowę dwóch rond będących elementami węzła Raczyn i po jednym na węzłach Biała i Jodłowiec. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74, węzeł Biała (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnica została zaprojektowana w ciągu drogi krajowej nr 8, na terenie dwóch gmin województwa łódzkiego – Wieluń i Czarnożyły. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74, węzeł Jodłowiec (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Długość odcinka obwodnicy drogi klasy GP wynosi dokładnie 13 241.86 m. Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74, węzeł Jodłowiec (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74, węzeł Jodłowiec (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Zadaniem obwodnicy będzie przejęcie ruchu tranzytowego, a tym samym zmniejszenie natężenia ruchu w aglomeracji Wielunia i zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców. Równocześnie zlokalizowanie drogi poza miastem umożliwi podwyższenie jej parametrów i ograniczenie liczby skrzyżowań kolizyjnych, co znacznie przełoży się na komfort jazdy użytkowników.Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74, węzeł Raczyn (luty 2016 r.). Zdjęcia: GDDKiA


Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 74 (luty 2016 r.), węzeł Raczyn. Zdjęcia: GDDKiA