• Facebook - conadrogach
Budowa obwodnicy Warszawy: co jest, co w budowie, a co w przygotowaniu
Do 2024 roku ma zakończyć się budowa obwodnicy Warszawy, czyli wszystkich dróg ekspresowych otaczających stolicę. Zdjęcia: GDDKIA

Budowa obwodnicy Warszawy trwa od wielu lat i potrwa przynajmniej do 2024 roku. Składają się na nią odcinki dróg ekspresowych S7, S8, S2 i S17. Oto jak przedstawia się aktualny stan budowy dróg ekspresowych wokół stolicy.

Docelowo obwodnica Warszawy w ciągu dróg ekspresowych otoczy ją ze wszystkich stron. Północny odcinek obwodnicy Warszawy (droga ekspresowa S8) pomiędzy węzłami Konotopa i Marki pełni rolę trasy wylotowej w kierunku północno-wschodnim (kierunek Białystok) oraz zachodnim (kierunek Łódź, Wrocław). Południowy odcinek obwodnicy obsługuje przede wszystkim ruch związany z Warszawą. Południowa Obwodnica Warszawy (droga ekspresowa S2) docelowo połączy autostradę A2 od zachodu na węźle Konotopa i wschodu na węźle Lubelska. Wschodnia Obwodnica Warszawy (droga ekspresowa S17) będzie domykała stołeczny ring od wschodu. Z drogą ekspresową S8 połączy się na węźle Marki, a z S2 i A2 – na węźle Lubelska. Trasę uzupełniają tez odcinki drogi ekspresowej S7. Docelowo na ringu warszawskim zostanie zlokalizowanych 30 węzłów.

Mapa obwodnicy Warszawy  w ciągu dróg ekspresowych S2, S8, S7 i S17

Poniżej przedstawiamy raport z postępu prac przy realizacji obwodnicy Warszawy:

Drogi ekspresowe w Warszawie zrealizowane: 42,1 km/8,6 mld zł

  • S8 Konotopa – Powązkowska 10,4 km/2,7 mld zł (2008 – 2011)

  • S2 Południowa Obwodica Warszawy Konotopa – Lotnisko 10,4 km/2,2 mld zł (2010 – 2013)

  • S2 Południowa Obwodnica Warszawy Puławska-Lotnisko-Marynarska 9,6 km/1,8 mld zł (2009 – 2013)

  • S8 Modlińska – Marki - 7,1 km/ 1 mld zł (2009 – 2013)

  • S8 Powązkowska – Modlińska – 4,6 km/0,9 mld zł ( 2013 – 2015)

 

Odcinki ekspresowe obwodnicy w budowie – 105 km/10 mld zł

  • S8 Marki – Drewnica – 15,4 km/1,1 mld zł (11.2014 – 2018)

  • S2 Południowa Obwodnica Warszawy Puławska – Lubelska - 18,5 km/4,6 mld zł (2015 – 2020)

  • S17 w. Lubelska - 2km/0,34 mld zł (07.2017-10.2020)

  • S17 Zakręt - Lubelska - 2,5 km/0,4 mld zł (11.2017 -03.2021)

    2,5 roku na budowę odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy

  • A2 Lubelska – obwodnica Mińska Mazowieckiego – 15,8 km/0,83 mld zł (07.2017-07.2020)

  • S7 Warszawa – Grójec – 29,3 km/1,5 mld zł (08.2017-03.2021)

  • S8 Radziejowice - Paszków – 21,5 km/1,2 mld zł (2015-2019)


Odcinki obwodnicy Warszawy w przygotowaniu: 35,8 km/ 4 mld zł

  • S17 Zakręt – Drewnica – 13,7 km/1,8 mld zł (2020 – 2023)

  • S7 Warszawa – Czosnów – 22,1 km/2,2 mld zł (2021-2024)

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

monter
2017-12-10 14:25
To jest prawdziwa obwodnica: http://siskom.waw.pl/obwodnica-tir.htm
1andrzej
2017-12-05 20:53
Witek- trasa toruńska już jest częściej zakorkowana niż przejezdna.
piotrek
2017-11-27 14:53
Informacje o odcinku piaski granica kończą się w 2016r
Patriota
2017-11-25 13:37
Racja Panowie !
wojti
2017-11-23 09:55
dokładnie tak jak mówi Witek. To co mnie martwi to to, że temat 2. ringu w ogóle się nie pojawia (w ostatnim czasie - kiedyś o nim się mówiło, via np. Góra Kalwaria - ale ostatnio całkowita cisza...), tak jakby budowana obwodnica Warszawy (przebiegająca przecież przez miasto!) miała być wszystkim co ma być zbudowane...
Witek
2017-11-22 20:33
Mam nadzieję, że odpowiedni ludzie, urzędy, samorządy, itp. opracowuję koncepcję drugiego szerszego ringu wokół Warszawy. Żeby chociaż przewidzieć trasę i zablokować zabudowę. Inaczej znowu 20 lat będą go budować.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: