Obwodnica Płocka połączy DK62, DW567 i DW559
- conadrogach.pl
- 2014-01-07
Wojewoda mazowiecki zatwierdził projekt budowlany oraz zezwolił na budowę łącznika między ul. Wyszogrodzką (droga krajowa nr 62), a ul. Otolińską (droga wojewódzka nr 567) w Płocku, który stanowi pierwszy odcinek planowanej obwodnicy Płocka. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.
W ramach I etapu budowy obwodnicy Płocka powstanie 1,6 km drogi - od ronda Wojska Polskiego do nowo projektowanego węzła „Boryszewo”, który docelowo stanie się drogą krajową. Węzeł będzie zlokalizowany na skrzyżowaniu projektowanej drogi z ul. Otolińską, nad którą zaplanowano również wiadukt. Droga która powstanie w ramach I etapu połaczy ul. Wyszogrodzką (droga krajowa nr 62) z ul. Otolińską (droga wojewódzka nr 567). Przewidziano też m.in. budowę skrzyżowania z ul. Urodzajną oraz zatoki do ważenia pojazdów ciężarowych. Powstaną drogi serwisowe, zjazdy oraz oświetlenie uliczne. Projekt zakłada również przebudowę infrastruktury technicznej m.in. wodociągów, kanalizacji i sieci elektroenergetycznej.
Budowa obwodnicy Płocka rozpocznie się od odcinka między ul. Wyszogrodzką i ul. Otolińską, ponieważ w tej okolicy występuje największe natężenie ruchu tranzytowego, który obecnie prowadzony jest drogami krajowymi przez centrum Płocka i dzielnice peryferyjne. Docelowo cała obwodnica Płocka będzie prowadzić od ronda Wojska Polskiego do drogi wojewódzkiej nr 559.
Budowa obwodnicy Płocka rozpocznie się od odcinka między ul. Wyszogrodzką i ul. Otolińską, ponieważ w tej okolicy występuje największe natężenie ruchu tranzytowego, który obecnie prowadzony jest drogami krajowymi przez centrum Płocka i dzielnice peryferyjne. Docelowo cała obwodnica Płocka będzie prowadzić od ronda Wojska Polskiego do drogi wojewódzkiej nr 559.