1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Opolskie: Na DK46 Nysa – Pakosławice będą dwie jezdnie

Opolskie: Na DK46 Nysa – Pakosławice będą dwie jezdnie

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-03-08
Opolskie: Na DK46 Nysa – Pakosławice będą dwie jezdnie
Rozbudowa DK46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami w woj. opolskim. Zdjęcia: GDDKIA
Na drodze krajowej DK46 od Nysy do Pakosławic trwa przebudowa. Zadanie przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.

Trwają zaawansowane prace przy rozbudowie drogi krajowej nr 46 Opole – Nysa. Prace obejmują 6 kilometrowy odcinek między Nysą a Pakosławicami. Niedawno udostępniono kierowcom nowe rondo w Pakosławicach na skrzyżowaniu DK46 z DW401. W okolicy górki Hanuszowskiej, w Hanuszowie oraz w Strobicach udostępniono do ruchu fragment nowej jezdni, podobnie jak w okolicach budowanego ronda w Pakosławicach. Wiąże się to z kilkoma zmianami w organizacji ruchu na rozbudowanym odcinku.

- Na wysokości Górki Hanuszowskiej w kierunku Nysy, na długości około kilometra, jezdnia jest zwężona przy utrzymaniu ruchu dwukierunkowego. Umożliwia to wykonawcy prowadzenie prac m.in. przy układaniu warstwy podbudowy z kruszywa w ramach budowy drugiej jezdni oraz prac związanych z budową murów oporowych – informuje opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.

Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (przy tzw. grzybku). Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną na trzech skrzyżowaniach.

Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147,3 mln zł, a finał prac zaplanowano w II poł. 2024 r.

Wykonawca zrealizował już na znacznym zakresie roboty bitumiczne tj. podbudowy oraz warstwy wiążącej. Po okresie zimowym wykonawca w sprzyjających warunkach atmosferycznych wznowił i realizuje roboty przy układaniu podbudowy z kruszywa, budowie warstw nasypowych i wymian oraz wzmocnień gruntów. W lutym br. zakończyły się prace związane z palowaniem przy wzmocnieniu podłoża pod obiekty mostowe i w części drogowej.

Realizowane są również roboty branżowe (kanalizacja deszczowa, sanitarna, roboty teletechniczne i energetyczne) oraz roboty brukarskie w zakresie obrzeży, krawężników oraz ścieków. W znacznym stopni zaawansowane są również roboty w zakresie dodatkowych jezdni do obsługi dojazdów do posesji oraz przyległych terenów rolniczych.

Podsumowując roboty mostowe - wykonano wszystkie prace konstrukcyjne na obiektach przekraczających ciek Cielnica. Do zrealizowania pozostała część obiektu nad ciekiem Korzkiew (nad jedną jezdnią trasy zasadniczej) tj. przyczółki oraz ustrój nośny.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 46 Jak dojadę - Nysa Jak dojadę - Pakosławice