• Facebook - conadrogach
S1 Pyrzowice – Podwarpie najtaniej za 76,8 mln zł
Otwarto oferty na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie. Najtańsza opiewa na ponad 76,8 mln zł. Zdjęcia: GDDKIA

Otwarto oferty w przetargu na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie na odcinku 9,7 km pomiędzy istniejącymi węzłami Lotnisko i Podwarpie. Realizację zadania zainteresowanych jest szesnastu wykonawców.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: MOSTOSTAL WARSZAWA S.A., ACCIONA CONSTRUCCIION s.a. z Hiszpani. oferując wykonanie zadania za kwotę 76 800 767,88 zł brutto, w czasie 20 miesięcy, jednocześnie udzielając 10 letniego okresu gwarancji jakości.

Kolejnym etapem będzie badanie i ocena ofert. Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie na podstawie trzech kryteriów: ceny, terminu realizacji i okresu gwarancji (cena– waga 90%, termin realizacji – waga 5%, okres gwarancji jakości – waga 5%).

Zamówienie przewidziano do realizacji w formule „Buduj”. Budowa tego odcinka S1 finansowana będzie ze środków pochodzących z Krajowego Funduszu Drogowego.

Inwestycja jest kontynuacją zadań realizowanych w latach 2005 – 2006 i 2010-2012. Powstał wtedy jednojezdniowy odcinek drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w europejskim korytarzu transportowym (korytarz VI).

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2017-04-08 20:15
Wszystko fajnie, ale dlaczego ani widu, ani słychu o przebudowie zaledwie siedmiokilometrowego odcinka dwujezdniowej DK1 Podwarpie-Dąbrowa na dwujezdniową drogę ekspresową S1? Wtedy (po zbudowaniu drugiej jezdni na odcinku Podwarpie-Pyrzowice) od A1 do Tychów byłby pełny ciąg dwujezdniowej drogi ekspresowej, czyli ekspresówki z prawdziwego zdarzenia. Czy naprawdę nic nie może być wykonane zgodnie z logiką? Czy naprawdę nasi decydenci drogowi i związani z nimi urzędasy mają od normalnych ludzi inne mózgi?

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
/ Zarejestruj się
Twój komentarz: