1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Coraz bliżej końca na budowie Zakopianki DK47 Rdzawka – Nowy Targ

Coraz bliżej końca na budowie Zakopianki DK47 Rdzawka – Nowy Targ

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-03-08
Coraz bliżej końca na budowie Zakopianki DK47 Rdzawka – Nowy Targ
DK47 Rdzawka – Nowy Targ w budowie. Zdjęcia: GDDKIA
Bardziej wiosenne niż zimowe warunki atmosferyczne, nawet w górach, sprawiają, że roboty na budowie 16-kilometrowej nowej Zakopianki w ciągu drogi krajowej DK47 Rdzawka – Nowy Targ zmierzają do końca. Gotową trasą mamy pojechać w tym roku. Oto jak wygląda budowa Zakopianki - nowe zdjęcia DK47.

Budowa 16,1 km odcinka nowej trasy Zakopianki trwa już ponad 3 lata i jest zaawansowana w ponad 90 proc. Inwestycja jest realizowana w trudnym, górskim terenie, a nowa Zakopianka to najwyżej położona budowa drogi krajowej w Polsce. Jedna czwarta nowej drogi biegnie po różnego rodzaju obiektach – mostach, wiaduktach i estakadach. Najdłuższy powstał w Klikuszowej, ma 687 m długości. Jezdnia biegnie na nim nawet 24 m nad ziemią. 

Sześć lat zajmie projektowanie Zakopianki, S7 Kraków – Myślenice

Budowa DK47 Rdzawka - Nowy Targ - budowa, marzec 2024 r. Zdjęcia: GDDKIA

Nową drogą S7 na odcinku Rdzawka-Nowy Targ pojedziemy zgodnie z planem najwcześniej w połowie 2024 roku

Budowa drogi DK47, nowa Zakopianka Rdzawka - Nowy Targ

Budowa drogi DK47, nowa Zakopianka Rdzawka - Nowy Targ

 

Wszystkie konstrukcje 27 obiektów zaplanowanych na tej trasie są już gotowe. Do zrobienia pozostają prace wykończeniowe. Aktualnie montowane jest oświetlenie na estakadzie w Lasku, bariery energochłonne, betonowany jest przyczółek wiaduktu w Rdzawce.

 

Budowa drogi DK47, nowa Zakopianka Rdzawka - Nowy Targ

Budowa drogi DK47, nowa Zakopianka Rdzawka - Nowy Targ

Budowa drogi DK47, nowa Zakopianka Rdzawka - Nowy Targ

Zdjęcia: GDDKIA

GDDKIA: W 2024 roku oddamy 175 km nowych dróg

Nową Zakopianką na odcinku Rdzawka-Nowy Targ pojedziemy zgodnie z planem najwcześniej w połowie 2024 roku

Nowa trasa nie będzie drogą ekspresową. Będzie to bezkolizyjna droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku w standardzie GP (główna ruchu przyśpieszonego). Połączenie z innymi drogami będzie zapewnione poprzez cztery węzły drogowe – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Dzięki budowie tej trasy Kraków i Nowy Targ będą na całym odcinku połączone dwupasmową drogą.  W jej ciągu nie będzie MOP-ów. Obsługę dla kierowców i pasażerów zapewniają ogólnodostępne stacje paliw zlokalizowane w pobliżu węzłów i w miastach przez które przechodzi taka droga.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Nowy Targ