600 mln zł wyniesie poszerzenie autostrady A2 Warszawa – Łódź
Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po 4 pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał 2 jezdnie po 3 pasy ruchu. Zdjęcia: GDDKIA

Poszerzenie autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu na odcinku od węzła Konotopa do węzła Łódź Północ przewidują inwestycje zatwierdzone przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Prace przygotowawcze mają potrwać do 2021 roku. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów potrwa nawet 3 lata. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Rozbudowa autostrady A2 o dodatkowe pasy obejmie cały odcinek pomiędzy Warszawą i Łodzią o długości 88 km (w podziale na województwo łódzkie i mazowieckie). Trzeci pas ruchu powstanie od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa dobudowany zostanie czwarty.

 

- Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu - wyjaśniają drogowcy.

 

Mapa autostrady A2 Warszawa - Łódź

Mapa odcinka autostrady A2 objętego rozbudową, A2 Warszawa - Łódź. Zdjęcia: GDDKIA

W II połowie grudnia 2018 r. ogłoszony został przetarg na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wspomnianej inwestycji. W ramach prac przygotowawczych zlecone zostanie sporządzenie niezbędnych analiz, dokumentacji oraz opracowań do wydania decyzji pozwalających ogłosić postępowanie przetargowe.

 

- Jak widać natężenie ruchu wciąż rośnie, dlatego niezbędne jest przeanalizowanie możliwości poszerzenia autostrady a następnie wybudowanie dodatkowych pasów ruchu. To pozwoli na zwiększenie płynności a tym samym poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie również powodowała zwiększenie ruchu, dlatego też istotnym jest, aby jak najszybciej przygotować możliwość realizacji poszerzenia autostrady A2 – argumentują przedstawiciele GDDKIA.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

S12
2019-04-30 22:41
Przekaż, podaj dalej (gdzie się da, wyślij mail do znajomego, do ministerstwa) ten wpis: hasło "S12 do Bełchatowa" Walczmy o przedłużenie S12 do obwodnicy Bełchatowa nawet w formie jak wygląda teraz obwodnica Bełchatowa. W powiązaniu z wschodnią obwodnicą skomunikuje to dobrze region. http://oi67.tinypic.com/f5bl1k.jpg
ccc
2019-01-04 12:03
Wszzystkim wszystko poprawić. 5 Pasów do zapyziałej Łodzi. a gdzie reszta kraju, która ma gorszą sytuacje??
vvvv
2019-01-04 12:02
Wiesław masz racje. Widze, że dużo tej papierkologii przy budopwie i poszerzaniu dróg. Niewiem po co to i dlaczego tyle trwa. Więcej czasu zajmuje siedzenie babek i przeglądanie papierów niż budowa kioparkami nie rozumie tego.
kiero
2019-01-04 00:20
Lepiej późno niż wcale, ale na miejscu decydentów zastanowił bym się nad budową 4 pasów w każdym kierunku Wwa - Łódź, ruch mniejszy to tu nie będzie. Trochę długo to potrwa ale lepsze 3 pasy niż 2. Równolegle powinni od razu zrobić 3 pas na a1 od tuszyna do strykowa (albo lepiej 4 i tam 4 są jak najbardziej zasadne). Ruch z warszawy z 3 pasów jak wpadnie na 2 pasy a1 mieszając się z ruchem a1 gdańsk - katowice oraz ruchem z a2 od poznania do radomia/kielc przez piotrków spowoduje zatkanie tego kawałka... A co do pomysłów przebudowy konotopy... Są rzeczy ważniejsze od tego, a od pruszkowa stoi tyle tablic jak kierować się na s8 i s2 że tylko ślepy by nie zauważył lub analfabeta nie doczytał. Może i brak troche logiki ale tak musiało być i większość kierowców nie ma z tym żadnego problemu.
MM
2019-01-03 22:59
do @Stefan: Jadąc przez węzeł Konotopa od strony Łodzi: na Ursynów/Okęcie jedziemy *prosto* ciągiem drogi A2/S2; na Bemowo/Wolę *zjeżdżamy na S8*, a zjazd jest zawsze w prawo. Żadna paranoja, tak zostanie.
Wieslaw
2019-01-03 17:37
A czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego rozbudowa o trzeci pas wymaga uzyskania decyzji środowiskowej? Przecież ten pas nie biegnie gdzieś w oderwaniu po nowym śladzie, tylko w korytarzu już istniejącej, wydzielonej, ogrodzonej, itd itp, autostrady, na terenie, który od dawna jest dla niego zarezerwowany. Przecież to jest paranoja! Autostrada powstała na jakiejś tam bazie decyzji środowiskowej, z rezerwą na poszerzenie, więc kiedy potrzeba poszerzenia zachodzi, przystępuje się do prac i tyle. Po co tu odrębne decyzje środowiskowe, na które się czeka kilka lat i któych wydanie kosztuje miliony? Czyżby na pasie zieleni wyrosły jakieś cenne, niespotykane nigdzie roślinki albo zalęgły się zwierzątka? Nie widzę w tym żadnej logiki
Stefan
2019-01-03 13:59
Mogliby przy okazji poprawić węzeł konotopa i wszystkie skrzyżowania składające się na dziwaczny węzeł "Opacz". Jak się jedzie A2 od Pruszkowa w kierunku Warszawy to skręt na Okęcie i Ursynów (czyli w prawo) powinien być z prawego pasa - tak nakazuje przecież logika. W tym momencie aby skręcić w prawo (w kierunku lotniska) trzeba się ustawić na lewym (!) pasie. Natomiast żeby jechać na Bemowo i Wolę (czyli na lewo) trzeba się ustawić na prawym (!) pasie. Paranoja.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: