Budowa S7: Znamy firmy dopuszczone do II etapu przetargu na S7 Warszawa - Grójec
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2016-03-17
18 września 2016 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i wykonanie południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7. Całość 29 kilometrowej inwestycji podzielono na 3 odcinki:
- odcinek A od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,64 km;
- odcinek B od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn o długości 14,8 km
- 7,9 kilometrowy odcinek C od węzła Tarczyn Północ do południowej obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi S7.
18 lutego 2016 roku poznaliśmy listę wykonawców, którzy spełnili warunki udziału w postępowaniu i tym samym mają możliwość złożenia ofert w II etapie przetargu na odcinek B łączący węzeł Lesznowola z węzłem Tarczyn Północ. W postępowaniu udział wzięło 18 podmiotów i wnioski wszystkich z nich, zostały dopuszczone do udziału w przetargu.
14 marca 2016 roku GDDKiA ogłosiła listę wykonawców zaproszonych do składania ofert na realizację odcinka C od węzła Tarczyn Północ do obwodnicy Grójca. Podobnie, jak w przypadku fragmentu B, wszystkich 20 wykonawców spełniło warunku udziału w postępowaniu przetargowym. Z niecierpliwością oczekiwane są wyniki I etapu przetargu na odcinek A trasy ekspresowej S7.
Ogłoszenie wykonawców, którzy będą mieli możliwość złożenia ofert na realizacje poszczególnych odcinków poprzedza ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji oraz podpisanie umowy z wybranymi podmiotami. Budowa drogi S7 z Warszawy do Grójca rozpocznie się najprawdopodobniej na początku 2017 roku, a oddanie trasy do użytkowania ma nastąpić do 2019 roku.
Na realizację inwestycji z niecierpliwością czekają mieszkańcy południa aglomeracji warszawskiej, wspierający działania inicjatywy Tak dla S7. Budowa drogi S7 z Warszawy do Grójca ułatwi funkcjonowanie wszystkim kierowcom z powiatu piaseczyńskiego dojeżdżającym na co dzień do Warszawy, a także sprawi, że kierowcy jadący z południa na północ nie będą blokowali ulicy Puławskiej i stołecznych arterii.