S3 Polkowice – Lubin gotowa wiosną 2019 r., przejezdna w tym roku?
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-11-21
Odcinek S3 Lubin - Polkowice buduje konsorcjum firm, któremu lideruje Salini. Do ruchu oddano już strategiczny fragment trasy od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe, który omija Lubin. Na pozostałym fragmencie w kierunku Polkowic roboty wciąż trwają.
Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że wykonawca prowadzi intensywne prace budowlane, aby trasę na zasadzie przejezdności udostępnić kierowcom do końca roku. Drogowcy dodają jednak, że dużo zależy od sprzyjających warunków atmosferycznych. Stawia to obietnicę pod znakiem zapytania bo przed nami zima z ujemnymi temperaturami i śniegiem. Optymizmu nie maja też okoliczni mieszkańcy i kierowcy przejeżdżający codziennie w okolicach budowy. Informują, że obecny stan prac nie daje szans na przejechanie nią w grudniu.
Mapa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku - odcinki S3 oddane, w budowie i projektowane. Mapa: GDDKIA
Od II połowy tego roku korzystamy ze wszystkich pozostałych odcinków S3-ki między Nową Solą i Legnicą. Na całym odcinku powstała dwujezdniowa trasa z dwoma pasami ruchu. Odcinek z Lubina do Legnicy udostępniono w czerwcu 2018 r. Kolejne - jak obwodnica Lubina i Nowa Sól - Kaźmierzów koło Polkowic od sierpnia do października 2018 roku.
Droga ekspresowa S3 Legnica - Bolków. Zdjęcia: GDDKIA
W sumie w latach 2015 - 2018 GDDKiA zrealizowała prawie 120 km drogi ekspresowej S3 od Nowej Soli przez Legnicę do Bolkowa o łącznej wartości prawie 3,2 mld zł. W najbliższych latach prowadzona będzie budowa trasy na południu kraju, z Bolkowa do Lubawki (granica państwa) i na północy ze Szczecina do Świnoujścia. Ten wielki projekt łączący północ z południem kraju ma być ukończony w 2023 roku.
Docelowo droga ekspresowa S3 będzie miała długość ponad 520 km, poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski. Trasa jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Rządy Rzeczpospolitej Polskiej i Republiki Czeskiej podpisały memorandum o jej kontynuacji za naszą południową granicą w ramach trasy D11.