S7 Skarżysko Kamienna do końca roku? GDDKIA: Prace idą planowo
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-07-15
Zgodnie z harmonogramem idą roboty na budowie skarżyskiego odcinka drogi ekspresowej S7 między granicą województw świętokrzyskiego i mazowieckiego a węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Kontynuowane są roboty bitumiczne. Roboty wykonywane są na całym odcinku o łącznej długości 7,6 km. Na odcinkach ciągu głównego drogi ekspresowej S7 o łącznej długości około 4 km ułożona została podbudowa bitumiczna. Niemal równolegle na podbudowie układana jest przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni, która pokrywa około 47 procent ciągu głównego. Roboty ziemne wykonywane są głównie w sąsiedztwie obiektów inżynierskich i w obrębie wykopu w gruncie skalistym.
Układanie nawierzchni na skarżyskim odcinku drogi ekspresowej S7. Zdjęcia: GDDKIA
Do zabetonowania pozostały ustroje nośne dwóch obiektów inżynierskich w obrębie węzłów Skarżysko Północ i Skarżysko Zachód. Na pozostałych mostach i wiaduktach wykonywane są dylatacje, kapy chodnikowe, izolacje czy nawierzchnie.
Budimex prowadzi prace na obiektach inżynierskich drogi S7 w Skarżysku Kamiennej. Zdjecia: GDDKIA
Wykonawcą odcinka S7 Skarżysko Kamienna - granica z woj. mazowieckim jest Budimex S.A. Zgodnie z umową roboty na skarżyskim odcinku drogi ekspresowej S7 powinny zakończyć się w maju 2020 roku. Jednak wykonawca deklaruje zapewnienie przejezdności ciągu głównego S7 w grudniu br. przy sprzyjających warunkach pogodowych.
Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy wybudowany w tym roku fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Dzięki inwestycji, która zakończy się w 2020 roku, droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej. Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.