A2 Łódź – Warszawa: 89 km będzie poszerzone o nowe pasy ruchu – ruszyły przetargi
A2 między Łodzią a Warszawą zyska dodatkowy pas ruchu. Zdjęcia: GDDKIA

Przetarg na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowych dla rozbudowy autostrady A2 Łódź – Warszawa ogłosiły oddziały GDDKiA w Warszawie i Łodzi. Po przebudowie kierowcy jadący od węzła Łódź Północ w kierunku Warszawy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu, a od węzła Pruszków do Konotopy cztery pasy ruchu.

- Dzisiaj ogłosiliśmy przetargi na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na poszerzenie autostrady A2 na odcinku pomiędzy węzłami Łódź Północ i Konotopa o dodatkowy pas ruchu. Przebudowany zostanie blisko 89-kilometrowy odcinek autostrady, a na poszerzenie wykorzystany zostanie szeroki pas dzielący jaki przewidziano pod ten cel podczas budowy drogi - poinformowała GDDKIA w komunikacie. Koszt tych prac szacowany jest na 7 mln zł.

Nowy pas na autostradzie A2 zostanie dobudowany od węzła Łódź Płn. do Konotopy pod Warszawą

Dodatkowy pas na autostradzie A2 zostanie dobudowany od węzła Łódź Płn. do Konotopy pod Warszawą

 

Realizacja zadania została podzielona na dwa odcinki według odpowiedzialności wojewódzkich oddziałów GDDKIA - łódzki i mazowiecki.

W województwie łódzkim termin otwarcia ofert to 29 stycznia, a w województwie mazowieckim - 1 lutego 2019 roku. W obu przetargach czas realizacji to 19 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2.

Na terenie województwa łódzkiego na odcinku ok. 46,2 km, od węzła Łódź Północ do granicy województw i na dalszych ok. 43 km w woj. mazowieckim do węzła Konotopa. Po zakończeniu prac przygotowawczych, uzyskaniu decyzji środowiskowej opracowany zostanie program funkcjonalno-użytkowy, który będzie elementem składowym przetargu na wyłonienie wykonawcy inwestycji prowadzonej w trybie projektuj i buduj.

Prace przygotowawcze mają trwać maksymalnie do 2021 roku. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

 

Tak wygląda obecnie autostrada A2 Łódź - Warszawa

Tak wygląda obecnie autostrada A2 Łódź - Warszawa, po dwa pasy w każdym kierunku. Trasa często się korkuje. Zdjęcia: GDDKIA

- Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią w związku z planowanym do realizacji Centralnym Portem Komunikacyjnym. Natężenie ruchu na tym odcinku już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost – argumentuje resort infrastruktury.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

StudzienkinaChodniki
2019-01-02 10:47
Auto2018 nie pieprz głupot niepolaku, nawet pisać nie umiesz a pieprzysz o czymś o czym nie masz pojęcia, won !
stelo
2018-12-28 12:31
Jeszcze coś ciekawszego... węzeł pod Łodzią łączący S8 i A1 jest tak zrobiony, że można przedłużyć s8 i koło Rawy Maz. Co spowoduje, że jadąć Wroc-Waw nie będzie trzeba jechać A2 lub nadrabiać drogę jadąc koło Piotrkowa. Czyli na A2 ruch by spadł, do tego budowa S7 do Płońska i S10 w stronę Bydgoszczy i A2 znowu odciążona.
123
2018-12-22 09:46
Jak będą budować CPL to znowu będzie rozbudowa...
SzCywa
2018-12-22 06:49
Wiekszość aut jadących z Wawy na Trójmiasto, Wrocław i południe kraju jechało A2 na Łódź. Na szczęście po orwarciu kilku idcinków s7 w tym roku i s8 w przyszłym mapy googla zaczną kierować podróżnych nowymi drogami pomijahąc A2. Dzieku temu ruch piwinien być znośny na A2 do czasu dobudowy pasów. Podczas budowy i utrudnień dalej część kierowców wybierze drogi alternatywne s7 i s8.
lol
2018-12-22 00:18
@Auto2018, nie gadaj głupot. Autostrada została wybudowana biorąc pod uwagę rozbudowę o trzeci pas w przyszłości, nic nie trzeba będzie burzyć...
Auto2018
2018-12-21 23:40
Ta Autostrada była w 2012 oddana do ruchu. Ta Droga jest raczej taka jeśce młoda na rozbudowe. Żeby rozbudować, to trżeba Wiadukty prżećież zburżyć. A na rozbiórkę jest to za młode. Oczywiście jak już teraż mogą grożić zawaleniem. Mogło śię odrasu pomyśleć aby na trży Pasy mieć zbudowane.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: