1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa drogi ekspresowej S7 w Małopolsce. Najdłużej poczekamy na północne odcinki

Budowa drogi ekspresowej S7 w Małopolsce. Najdłużej poczekamy na północne odcinki

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-02-18
Budowa drogi ekspresowej S7 w Małopolsce. Najdłużej poczekamy na północne odcinki
Budowa odc. drogi S7 Szczepanowice - Widoma. GDDKIA wybiera wykonawcę odc. przy granicy z woj. świętokrzyskim. Zdjęcia: GDDKIA
Pierwszymi odcinkami drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa powinniśmy pojechać w 2022 roku, a od granicy z województwem świętokrzyskim do węzła Kraków Nowa Huta dojedziemy w 2024 roku – tak wynika z planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dzisiaj poznaliśmy oferty na jeden z brakujących odcinków, tj. od granicy z woj. świętokrzyskim do Miechowa. Nadal w budowie pozostaje południowa część trasy Kraków – Zakopane.

Osiem ofert w przetargu na kontynuację S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do węzła Miechów

Do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego (Moczydło) do węzła Miechów (z węzłem) oferty złożyło 8 wykonawców.

Lista złożonych ofert:

  1. BUDIMEX S.A. - 1 055 989 152,18 zł
  2. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. - 752 929 281,15 zł
  3. Mota-Engil Central Europe S.A. - 1 017 666 207,98 zł
  4. Mostostal Warszawa S.A. - 867 955 402,06 zł
  5. STRABAG Sp. z o.o. - 1 027 828 665,57 zł
  6. Konsorcjum: „SP” SINE MIDAS STROY” Sp. z o.o. Oddział w Polsce (lider), TODINI CENTRAL ASIA L.L.P. (partner), FABE POLSKA Sp. z o.o. (partner) - 819 989 824,77 zł
  7. Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. (lider) oraz Metrostav a.s. (partner) - 905 651 512,28 zł
  8. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LIMITED - 779 696 442,64 zł.

- Oferty zostały otwarte 18 lutego 2020 r. i teraz rozpocznie się sprawdzanie ofert, by wyłonić tę najkorzystniejszą. Prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 31 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) – informuje krakowski oddział GDDKIA.

Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło - węzeł Miechów o długości 18,7 km będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe „Książ” i „Miechów”, 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Estakada ta powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki.

Mapa odcinków drogi ekspresowej S7 Kraków - woj. swietokrzyskie

 

S7 na północ od Krakowa na różnym etapie zaawansowania

Odcinek Moczydło (granica woj. świętokrzyskiego i małopolskiego) - węzeł Miechów jest częścią blisko 56-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne: Miechów- Szczepanowice, węzeł Szczepanowice (z węzłem) - węzeł Widoma (z węzłem), węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska). Trasa stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.

Zaplanowano także budowę i przebudowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci elektroenergetycznych, wodociągowych, urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi.

Wiosną br. drogowcy planują ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy odcinka Miechów – Szczepanowice o długości ok. 5,5 km, dla którego jesienią 2019 roku została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.

Na kolejnym 14-kilometrowym odcinku, pomiędzy węzłami Szczepanowice i Widoma, trwają już prace budowalne w branży drogowej i mostowej prowadzone przez firmę Mota-Engil Central Europe (umowa zawarta w styczniu 2018 roku, a decyzję ZRiD wydana w sierpniu 2019 r.). W ramach tego zadania powstanie dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i estakada o długości blisko 690 metrów nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.

Dalszy ciąg S7 to ponad 18-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Widoma i Kraków Nowa Huta.

- Umowę na projekt i budowę podpisaliśmy 26 września 2018 r., a wykonawca inwestycji, firma Salini Impregilo, z początkiem 2020 roku złożyła wniosek o wydanie decyzji ZRID. Prace w terenie ruszą po uzyskaniu tej decyzji – zapowiada Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKIA.

Na „krakowskim” odcinku S7-ki powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa w docelowym układzie trzech pasów ruchu na każdej jezdni. Zrealizowanych zostanie również 41 obiektów inżynierskich, w tym estakada o długości ok 1,5 km oraz cztery węzły drogowe: Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice oraz Kraków Grębałów.

Zakopianka w budowie

Stopniowo przybywa ekspresowych kilometrów S7-ki pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrój. Kierowcy korzystają z obu jezdni na odcinku od Skomielnej do Rabki Zdrój o długości ponad 6 km, z czego ponad jedna trzecia odcinka poprowadzona została na wiaduktach.

W ubiegłym roku do ruchu oddano jedną jezdnię do Naprawy o długości blisko 8 km. W ciągu prawej jezdni budowana jest jeszcze estakada, przy której prace wstrzymano ze względu na osuwisko, oraz mur oporowy na włączeniu nowej jezdni do istniejącej S7 w Lubniu. Jak zapewnia GDDKIA, prace zakończą się jeszcze w tym roku.

Trwa budowa środkowego, 3-kilometrowego odcinka trasy z tunelem pod górą Luboń Mały. Obie nitki tunelu będą miały po 2060 m długości, przy czym do wydrążenia są trochę krótsze odcinki. Prawy tunel, o długości ok. 1919,6 m, jest już przebity. W lewym pozostało jeszcze ok. 365 z 1922,4 m. Pozostałe części tuneli wykonane będą w wykopie, który po ukończeniu prac zostanie zasypany. Oddanie tunelu do ruchu planowane jest w 2021 roku.

W realizacji w formule „Projektuj i buduj” jest również DK47 od Rdzawki do Nowego Targu o długości pond 16 km. Umowa z wykonawcą inwestycji, firmą Intercor, została zawarta we wrześniu 2018 roku. Rok później złożono do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o wydanie decyzji ZRID. Kierowcy tym odcinkiem powinni pojechać przed końcem 2023 roku.

W ubiegłym roku Minister Infrastruktury zatwierdził środki finansowe na prace przygotowawcze dla około 35-kilometrowego odcinka DK7 pomiędzy Rabką Zdrój i Chyżnem. Drogowcy chcą w tym roku ogłosić przetarg na opracowanie studium korytarzowego.

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7