1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Budowa S3 Polkowice – Lubin utknęła w martwym punkcie. Salini opuściło budowę

Budowa S3 Polkowice – Lubin utknęła w martwym punkcie. Salini opuściło budowę

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-04-09
Budowa S3 Polkowice – Lubin utknęła w martwym punkcie. Salini opuściło budowę
Ile jeszcze kierowcy poczekają na brakujący odcinek drogi ekspresowej S3 koło Polkowic na Dolnym Śląsku? Wykonawca, firma Salini, ma dziewięć miesięcy poślizgu i wszystko wskazuje na to, że nie będzie kontynuował dalszych prac. Zdjęcia: GDDKIA
W połowie kwietnia rozstrzygną się losy odcinka drogi ekspresowej S3 Polkowice – Lubin. Do tego czasu wykonawca (włoska firma Salini) ma wznowić prace. Jeśli tak się nie stanie drogowcy będą mieli podstawę do wypowiedzenia umowy. Obecnie na odcinku nie ma pracowników i sprzętu budowlanego i wszystko wskazuje na to, że roboty nie będą kontynuowane.

Opóźnienia na 14 kilometrowym odcinku S3-ki wynoszą ponad 9 miesięcy. Z szacunków GDDKIA wynika, że stan zaawansowania rzeczowego to około 75 procent. Pod koniec lutego br. wrocławski oddział GDDKiA wystosował do wykonawcy pismo wzywające do wznowienia prac. Salini miało na to 60 dni. Mimo rozmów i spotkań wykonawca nie powrócił na plac budowy i domaga się rekompensaty z tytułu wzrostu cen materiałów i robocizny. Ostateczny termin wezwania do prac mija w II połowie kwietnia.

 

Droga ekspresowa S3 Nowa Sól - Legnica

Droga ekspresowa S3 Nowa Sól - Legnica jest niemal gotowa. Brakuje odcinka od węzła Kaźmierzów do Lubina. Mapa: GDDKIA

Odcinek drogi S3 od węzła Kaźmierzów koło Polkowic do węzła Lubin Północ, liczący nieco ponad 14 km, miał domknąć ekspresowe połączenie pomiędzy województwami zachodniopomorskim, lubuskim i dolnośląskim. Podobnie jak odcinki prowadzące na południe w kierunku autostrady A4 i dalej do Bolkowa miał być oddany w 2018 roku. Wykonawca pod koniec 2018 r. udostępnił jedynie część jezdni i trzy węzły (Kaźmierzów, Polkowice, Lubin Północ).

- Sytuacja, w której wykonawca wstrzymuje roboty i schodzi z budowy jest jego decyzją wraz z jej konsekwencjami. Te ostatnie są z kolei zapisane w obopólnie podpisanym kontrakcie, w tym m.in. zasady uruchamiania gwarancji bankowych zleceniobiorcy. Wykonawca odstępujący ze swojej winy w trakcie prac od realizacji zadania, zobowiązuje się tym samym do pokrycia koszów 10 % wartości kontraktu w ramach kar umownych oraz innych kosztów, np. tych związanych z brakiem należnych płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów – zaznaczają przedstawiciele GDDKIA.

Dla kierowców oznacza to, że na S3 Polkowice – Lubin możemy poczekać nawet i do 2020 roku. Bo po zerwaniu umowy konieczne będzie podsumowanie wykonanych już prac, ogłoszenie nowego przetargu i wybór wykonawcy, który dokończy prace.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S3