1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Droga ekspresowa S17 pod Warszawą ma już betonową nawierzchnię

Droga ekspresowa S17 pod Warszawą ma już betonową nawierzchnię

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-07-12
Droga ekspresowa S17 pod Warszawą ma już betonową nawierzchnię
Układanie betonowej nawierzchni na drodze ekspresowej S17 Warszawa (węzeł Lubelska) - obwodnica Kołbieli trwa 24 godziny na dobę. Ponad 15 km odcinek ma być gotowy w IV kwartale tego roku. Zdjęcia: GDDKIA
Rozkręca się rozkładanie nawierzchni betonowej na odcinku drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłem Lubelska (obwodnica Warszawy) i obwodnicą Kołbieli. Fragment o długości ponad 15 kilometrów ma być oddany do końca tego roku. To część budowanej trasy ekspresowej Warszawa – Lublin.

- To początek prac. W ciągu doby przy dobrych warunkach pogodowych udaje się ułożyć około 800 m nawierzchni, przy czym praca może być prowadzona 24h na dobę. Termin ukończenia układania zależny jest od warunków pogodowych i przerw technologicznych związanych z przestawieniem maszyny na inną szerokość pracy – informuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który odpowiada za tą inwestycję.

Przypominamy, ze od poniedziałku 8 lipca obowiązuje zmieniona organizacja ruchu w miejscowości Wólka Mlądzka - Otwock. Dotychczasowy ruch z DK17 został poprowadzony drogą dojazdową DD13 przez rondo i drogą dojazdową DD17.

Fragment od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli, liczy ponad 15 km. Prace budowlane ruszyły w kwietniu 2018 r., a wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Wartość kontraktu to ok. 370,5 mln zł.

W ramach inwestycji powstaną cztery węzły drogowe: Wiązowna I, Wiązowna II, Wólka Mlądzka, Ostrów. Droga wykonana będzie w technologii betonu cementowego, po trzy pasy ruchu do węzła Wiązowna II, a dalej po dwa pasy w każdą stronę aż do końca odcinka.

Droga ekspresowa S17 Warszawa - Lublin - mapa poglądowa. Mapa: GDDKIA

Droga ekspresowa S17 Warszawa - Lublin - mapa poglądowa

 

Strabag realizuje również sąsiedni odcinek S17 – obwodnicę Kołbieli. Tu także powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa z nawierzchnią betonową, po dwa pasy w obie strony. Koszt budowy niespełna 9 km odcinka to ok. 225 mln zł, a planowany termin zakończenia prac to II kw. 2020 r. Być może częścią trasy kierowcy pojadą już w 2019 roku.

W budowie pozostaje jeszcze odcinek w kierunku Garwolina. Realizuje go Budimex, a termin zakończenia kontraktu to IV kwartał tego roku.

Najszybciej, bo do końca wakacji, pojedziemy odcinkiem drogi S17 przy granicy województw lubelskiego i mazowieckiego. Fragment S17-ki Skrudki – granica województw jest ostatnim elementem pełnego połączenia ekspresówki pomiędzy Garwolinem a Piaskami koło Lublina. Odcinki Kurów – Skrudki i Garwolin – granica województw od kilku tygodni służą już kierowcom.

Całą drogą ekspresową S17 z Warszawy do Lublina pojedziemy najpóźniej w I połowie 2020 roku. Większość trasy ma być gotowa do końca 2019 r. Zdjecia: GDDKIA

Całą drogą ekspresową S17 z Warszawy do Lublina pojedziemy najpóźniej w I połowie 2020 roku. Większość trasy ma być gotowa do końca 2019 r.

 

Droga ekspresowa S17 Warszawa – Lublin powstaje przy wsparciu Unii Europejskiej. Dla odcinków pomiędzy węzłami Zakręt i Kurów Zachód podpisano trzy umowy o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączne dofinansowanie dla tych odcinków wynosi blisko 2,1 mld zł przy łącznych kosztach realizacji (koszty budowy, nadzór, archeologia, odszkodowania za przejmowane nieruchomości) blisko 4 mld zł.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S17