Dwa konsorcja walczą o dokończenie budowy A4 na Podkarpaciu
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-06-09
Do przetargu na kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschód) – Jarosław (węzeł Jarosław Zachód) przystąpiły 2 konsorcja. Jak zaznaczają drogowcy budowa 40 km odcinka autostrady A4 ma być dokończona w ciągu 14 miesięcy.
Najniższą ofertę na realizację tego zadania na kwotę 719,5 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm Budimex S.A. i Strabag Sp. z o.o. Drugą ofertę opiewającą na wartość 876,7 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm z liderem, firmą Salini Polska Sp. z o.o.
Kolejnym etapem będzie sprawdzenie kosztorysów oraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.
Nowy wykonawca będzie miał do zrealizowania roboty budowlane polegające na kontynuacji budowy ponad 41-kilometrowego odcinka autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia w terminie 14 miesięcy (z czasu na ukończenie wyłączono okresy zimowe tj. 2 razy po 3 miesiące od 15 grudnia do 15 marca).
Nowy wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego co oznacza, że w terminie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia ukończy roboty i uzyska pozwolenia na użytkowanie w zakresie jednej jezdni autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód (bez węzła) do węzła Wierzbna, węzła Łańcut oraz węzła Przeworsk.
Przypomnijmy, w połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Konsorcjum nie realizowało także swoich zobowiązań wobec podwykonawców, a także usługodawców i dostawców. Wobec tego GDDKiA, która jest inwestorem uruchomiła dostępne środki prawne i rozpoczęła wypłatę pieniędzy podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom.
Ponad 40-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem firma budowała od 2010 r. Kontrakt wynosił 2,1 mld zł.
Kolejnym etapem będzie sprawdzenie kosztorysów oraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.
Nowy wykonawca będzie miał do zrealizowania roboty budowlane polegające na kontynuacji budowy ponad 41-kilometrowego odcinka autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia w terminie 14 miesięcy (z czasu na ukończenie wyłączono okresy zimowe tj. 2 razy po 3 miesiące od 15 grudnia do 15 marca).
Nowy wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego co oznacza, że w terminie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia ukończy roboty i uzyska pozwolenia na użytkowanie w zakresie jednej jezdni autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód (bez węzła) do węzła Wierzbna, węzła Łańcut oraz węzła Przeworsk.
Przypomnijmy, w połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Konsorcjum nie realizowało także swoich zobowiązań wobec podwykonawców, a także usługodawców i dostawców. Wobec tego GDDKiA, która jest inwestorem uruchomiła dostępne środki prawne i rozpoczęła wypłatę pieniędzy podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom.
Ponad 40-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem firma budowała od 2010 r. Kontrakt wynosił 2,1 mld zł.