Gdzie elektryczne doładowanie na A4 Wrocław Katowice i S8 Wrocław – Łódź?
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-07-05
Drogowcy wybrali najkorzystniejsze oferty dla 10 lokalizacji punktów ładowania pojazdów elektrycznych i podpisali umowy na dzierżawę. Oto gdzie pojawią się nowe stacje:
Stacje doładowań pojazdów elektrycznych na A4 i S8. Źródło: GDDKIA
Przypomnijmy, że w lutym 2019 roku GDDKiA ogłosiła przetarg na dzierżawę fragmentów nieruchomości przeznaczonych pod budowę ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. W ramach ogłoszenia szukaliśmy chętnych do pełnienia roli operatora ogólnodostępnych punktów ładowania oraz dostawcy usługi ładowania dla punktów zlokalizowanych na 13 obiektach MOP (kategorii I) w ciągu autostrady A4 między Wrocławiem a Katowicami, oraz drogi ekspresowej S8 od Łodzi do Wrocławia.
Do postępowania przetargowego przystąpiło trzech oferentów:
- Ekoenergetyka Polska Sp. z o.o.,
- Konsorcjum Greenway Polska Sp. z o.o. oraz GreenWay Infrastrukture s.r.o.,
- Konsorcjum Magenta Grupa Tauron Sp. z o.o. oraz Tauron Dystrybucja Serwis S.A.
W sumie przedstawiono 22 oferty na wszystkie 13 lokalizacji.
- Po dokonaniu oceny ofert pod kątem spełnienia wymagań formalnych, wysokości zaoferowanych czynszów oraz zastosowaniu antymonopolowej zasady naprzemienności lokalizacji, zgodnie z którą jeden podmiot nie może wydzierżawić lokalizacji następujących po sobie w danym kierunku drogi - zasada „ABAB”, wybraliśmy najkorzystniejsze oferty dla 10 lokalizacji – zaznaczają przedstawiciele GDDKIA.
Umowy dzierżawy zostały podpisane 28 czerwca 2019 r. na 10 lat (z możliwością wydłużenia o dodatkowe 5 lat). Na ich podstawie, na wybranych MOP, powstaną po dwa ogólnodostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych, w tym jeden punkt o mocy co najmniej 22 kW oraz drugi o mocy co najmniej 50 kW. Zgodnie z zawartymi umowami uruchomienie punktów ładowania powinno nastąpić w terminie do 12 miesięcy.
Dla MOP Krajków Północ, MOP Prószków oraz MOP Chechło nie podpisano umowy ze względu na niezachowanie zasady naprzemienności punktów ładowania (zasada antymonopolowa „ABAB”).