Małe a ważne rondo w Jarosławiu oddane do ruchu
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-05-27
W Jarosławiu oddano do ruchu skrzyżowanie typu małe rondo - skrzyżowanie drogi łącznikowej z ul. 3-go Maja (ciąg drogi krajowej nr 4) oraz z ul. Morawską (ciąg drogi powiatowej nr 1766R) do połączenia z węzłem S-5. Udostępnienie do ruchu ronda, pozwoli na poprowadzenie ruchu pojazdów łącznikiem i spowoduje, że zrealizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie obwodnica Jarosławia spełni w 100% swoją rolę, eliminując niemal w całości ruch ciężki pojazdów przez miasto.
Skrzyżowanie zlokalizowane jest w województwie podkarpackim, powiecie jarosławskim, na terenie gminy Jarosław oraz miasta Jarosław. W ramach inwestycji wykonane zostały:
- przebudowa ul. 3-go Maja oraz ul. Morawskiej w zakresie wlotów do skrzyżowania,
- budowa drogi dojazdowej DD-1 zapewniającej obsługę nieruchomości zabudowanych położonych w sąsiedztwie skrzyżowania,
- roboty drogowe - roboty przygotowawcze, roboty ziemne, odwodnienie korpusu drogowego, podbudowy, nawierzchnie, roboty wykończeniowe, oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu, elementy ulic;
- przebudowa urządzeń obcych - przebudowa napowietrznych linii elektroenergetycznych, kablowych linii elektroenergetycznych, przebudowa i budowa oświetlenia ulicznego, urządzeń wodno-kanalizacyjnych, przebudowa linii kablowych teletechnicznych, sieci gazociągowych;
- ekrany akustyczne oraz wymiana okien;
- zieleń drogowa.
Wykonawcą prac była firma Budowa Dróg i Mostów. Marcin Babiś”. Wartość: 2,8 mln zł.
Inwestycja ta jest szczególnie ważna dla lokalnej społeczności. Udostępnienie do ruchu ronda, pozwoli na poprowadzenie ruchu pojazdów łącznikiem i spowoduje, że zrealizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie obwodnica Jarosławia spełni w 100% swoją rolę, eliminując niemal w całości ruch ciężki pojazdów przez miasto. Skrzyżowanie to jest niezbędne do połączenia istniejącej obwodnicy Jarosławia przez węzeł S-5 z przemysłową częścią miasta, co pozwoli na wprowadzenie ruchu ciężkiego na obwodnicę z pominięciem przejazdu przez miasto Jarosław. W dzielnicy przemysłowej miasta znajdują się bowiem m.in. Huta Szkła Jarosław, Zakłady Zbożowe oraz inne firmy usługowe, które generują ciężki ruch pojazdów.
- przebudowa ul. 3-go Maja oraz ul. Morawskiej w zakresie wlotów do skrzyżowania,
- budowa drogi dojazdowej DD-1 zapewniającej obsługę nieruchomości zabudowanych położonych w sąsiedztwie skrzyżowania,
- roboty drogowe - roboty przygotowawcze, roboty ziemne, odwodnienie korpusu drogowego, podbudowy, nawierzchnie, roboty wykończeniowe, oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu, elementy ulic;
- przebudowa urządzeń obcych - przebudowa napowietrznych linii elektroenergetycznych, kablowych linii elektroenergetycznych, przebudowa i budowa oświetlenia ulicznego, urządzeń wodno-kanalizacyjnych, przebudowa linii kablowych teletechnicznych, sieci gazociągowych;
- ekrany akustyczne oraz wymiana okien;
- zieleń drogowa.
Wykonawcą prac była firma Budowa Dróg i Mostów. Marcin Babiś”. Wartość: 2,8 mln zł.
Inwestycja ta jest szczególnie ważna dla lokalnej społeczności. Udostępnienie do ruchu ronda, pozwoli na poprowadzenie ruchu pojazdów łącznikiem i spowoduje, że zrealizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie obwodnica Jarosławia spełni w 100% swoją rolę, eliminując niemal w całości ruch ciężki pojazdów przez miasto. Skrzyżowanie to jest niezbędne do połączenia istniejącej obwodnicy Jarosławia przez węzeł S-5 z przemysłową częścią miasta, co pozwoli na wprowadzenie ruchu ciężkiego na obwodnicę z pominięciem przejazdu przez miasto Jarosław. W dzielnicy przemysłowej miasta znajdują się bowiem m.in. Huta Szkła Jarosław, Zakłady Zbożowe oraz inne firmy usługowe, które generują ciężki ruch pojazdów.