1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Na Podlasiu prace na ostatnim odcinku DK66 Bielsk Podlaski – granica z Białorusią

Na Podlasiu prace na ostatnim odcinku DK66 Bielsk Podlaski – granica z Białorusią

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-09-24
Na Podlasiu prace na ostatnim odcinku DK66 Bielsk Podlaski – granica z Białorusią
DK66 Bielsk Podlaski – granica Państwa to droga budowana niemal od nowa. Właśnie ruszyły prace na ostatnim jej odcinku Podbiele – Suchowolce. Zdjęcia: GDDKIA
Są już wszystkie niezbędne decyzje potrzebna do rozpoczęcia rozbudowy drogi krajowej nr 66 przy granicy z Białorusią (woj. podlaskie). To zielone światło pozwala wykonawcy ostatniego odcinka Podbiele – Suchowolce realizować roboty na całej długości.

Pierwsze roboty miedzy Bielskiem Podlaskim, a Połowcami (granica z Białorusią) rozpoczęły się wiosną bieżącego roku. Cały 33 - kilometrowy odcinek jest podzielony na 5 części realizacyjnych: Bielsk Podlaski - Podbiele, Podbiele – Suchowolce, Suchowolce (przejście przez miejscowość) oraz Suchowolce – Kleszczele, Kleszczele – Połowce. Całość ma być gotowa do końca 2020 roku.

Odcinek drogi krajowej nr 66 Podbiele – Suchowolce jest ostatnim z 5 odcinków realizacyjnych modernizowanej drogi między Bielskiem Podlaskim a przejściem granicznym w Połowcach. Fragment ma długość nieco ponad 10 km. Budowany jest przez firmę Unibep, a kontrakt o wartości 87,27 mln zł., ma być zrealizowany do listopada 2020 roku. To właśnie na tym odcinku, w ramach wstępnych prac prowadzonych na zgłoszenie (częściowa przebudowa jezdni głównej na dł. 1km), natrafiono pod koniec lipca bieżącego roku na nieznane cmentarzysko szkieletowe z około 130 grobami z XVI lub XVII wieku (DK66 Bielsk Podlaski – Kleszczele, w rejonie miejscowości Topczykały). Jak informuje GDDKIA prace archeologiczne dobiegają końca.

Odkryte cmentarzysko podczas rozbudowy DK66 Bielsk Podlaski - granica państwa

Odkryte cmentarzysko podczas rozbudowy DK66 Bielsk Podlaski - granica państwa. Zdjecia: GDDKIA

Modernizowana DK66 od Bielska Podlaskiego do miejscowości Połowce o łącznej długości 33,3 km zyska wzmocnioną konstrukcję jezdni przystosowaną do nośności 11,5 tony na oś, nową nawierzchnię, na skrzyżowaniach zostaną wybudowane pasy do skrętu w lewo, a obok głównej drogi powstaną jezdnie dodatkowe (drogi serwisowe) obsługujące ruch lokalny. Będą też ścieżki rowerowe lub tzw. ciągi pieszo – rowerowe. Do tego wykonane zostanie to wszystko, na co rzadko zwraca się uwagę - budowa odwodnienia jezdni, budowa kanałów technologicznych, czy oświetlenia części skrzyżowań.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 66 Jak dojadę - Bielsk Podlaski