1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Na to czekają kierowcy. Wkrótce otwarcie tunelu na Zakopiance, S7 Naprawa – Skomielna Biała

Na to czekają kierowcy. Wkrótce otwarcie tunelu na Zakopiance, S7 Naprawa – Skomielna Biała

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-11-07
Na to czekają kierowcy. Wkrótce otwarcie tunelu na Zakopiance, S7 Naprawa – Skomielna Biała
Ponad 2 km tunel dopnie Zakopiankę na odcinku Lubień - Rabka Zdrój. Zdjęcia: GDDKIA
Mniejsze korki i utrudnienia na Zakopiance! Jeszcze w listopadzie zostanie otwarty odcinek tunelowy drogi S7 Naprawa - Skomielna Biała. Dwukomorowy tunel na Zakopiance, wydrążony pod górą Luboń Mały, budowany był od 2017 roku. Stanowi on ponad 12 procent nowej ekspresowej trasy.

Najbardziej skomplikowanym elementem budowy Zakopianki na trasie Lubień – Rabka Zdrój był tunel drogowy w górach. Długość obiektu to 2058 metrów. Jego drążenie rozpoczęto w 2017 r., kierowcy pojadą nim w listopadzie 2022 r.

- Jeszcze w tym miesiącu planujemy oddać do użytku odcinek tunelowy Naprawa - Skomielna Biała. Dwukomorowy tunel wydrążony pod górą Luboń Mały, robi ogromne wrażenie i liczymy, że takie same odczucia będzie wzbudzać wśród podróżujących – informuje ministerstwo infrastruktury.

Historia i metoda budowy tunelu na Zakopiance. Tunel od górą Luboń Mały na odcinku drogi ekspresowej S7 Naprawa - Skomielna Biała

Ponad 2 km tunel uciągli Zakopiankę na odcinku Lubień - Rabka Zdrój

Tunel na S7 pod górą Luboń Mały będzie otwarty w listopadzie br. Zdjęcia: GDDKIA


Tunel na Zakopiance posiada dwie komory (nitki), po jednej dla każdej jezdni. Długość obiektu to 2058 m, wysokość 4,7 m, a szerokość użytkowa 14,9 m. W tunelu są dwa pasy ruchu po 3,5 m każdy oraz 3-metrowy pas awaryjny, co daje możliwość realizacji trzeciego pasa ruchu w przyszłości.

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubnia - Rabka Zdrój na dł. 15,83 km oraz budowa drogi krajowej nr 47 na odcinku Rabka Zdrój - Chabówka dł. 0,87 km podzielona została na trzy odcinki. Osobno powstawały odcinki drogowe i dwukomorowy tunel.

Budowa Zakopianki Lubień – Rabka Zdrój to jedno z największych wyzwań inżynierskich. Duża część trasy poprowadzona jest wiaduktami i tunelem w górach. To też jedna z najdroższych inwestycji drogowych. Realizacja 16 km Zakopianki jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączny koszt inwestycji wynosi 2 547 601 820,15 zł, a dofinansowanie ze środków UE 1 299 635 604,11 zł.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Zakopane