Na to czekają kierowcy. Wkrótce otwarcie tunelu na Zakopiance, S7 Naprawa – Skomielna Biała
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-11-07
Najbardziej skomplikowanym elementem budowy Zakopianki na trasie Lubień – Rabka Zdrój był tunel drogowy w górach. Długość obiektu to 2058 metrów. Jego drążenie rozpoczęto w 2017 r., kierowcy pojadą nim w listopadzie 2022 r.
- Jeszcze w tym miesiącu planujemy oddać do użytku odcinek tunelowy Naprawa - Skomielna Biała. Dwukomorowy tunel wydrążony pod górą Luboń Mały, robi ogromne wrażenie i liczymy, że takie same odczucia będzie wzbudzać wśród podróżujących – informuje ministerstwo infrastruktury.
Tunel na S7 pod górą Luboń Mały będzie otwarty w listopadzie br. Zdjęcia: GDDKIA
Tunel na Zakopiance posiada dwie komory (nitki), po jednej dla każdej jezdni. Długość obiektu to 2058 m, wysokość 4,7 m, a szerokość użytkowa 14,9 m. W tunelu są dwa pasy ruchu po 3,5 m każdy oraz 3-metrowy pas awaryjny, co daje możliwość realizacji trzeciego pasa ruchu w przyszłości.
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubnia - Rabka Zdrój na dł. 15,83 km oraz budowa drogi krajowej nr 47 na odcinku Rabka Zdrój - Chabówka dł. 0,87 km podzielona została na trzy odcinki. Osobno powstawały odcinki drogowe i dwukomorowy tunel.
Budowa Zakopianki Lubień – Rabka Zdrój to jedno z największych wyzwań inżynierskich. Duża część trasy poprowadzona jest wiaduktami i tunelem w górach. To też jedna z najdroższych inwestycji drogowych. Realizacja 16 km Zakopianki jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączny koszt inwestycji wynosi 2 547 601 820,15 zł, a dofinansowanie ze środków UE 1 299 635 604,11 zł.