1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Nowe kilometry S7 Warszawa – Gdańsk blisko, coraz bliżej

Nowe kilometry S7 Warszawa – Gdańsk blisko, coraz bliżej

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-12-21
Nowe kilometry S7 Warszawa – Gdańsk blisko, coraz bliżej
Ponad 70 km droga ekspresowa S7 ostatecznie ma być gotowa przed wakacjami 2022 r. Zdjęcia: GDDKIA
Jeszcze w grudniu kierowcy pojadą nowymi kilometrami drogi ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą a Gdańskiem. Chodzi o zapowiadane przez drogowców udostępnienie do ruchu odcinków pomiędzy Napierkami a Płońskiem.

Jest szansa, że nowymi odcinkami drogi S7 na północ od Warszawy kierowcy pojadą jeszcze przed Nowym Rokiem. Obecnie do dyspozycji mają trasę ekspresową jedynie od Trójmiasta do granicy z województwem mazowieckim (Napierki). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że lada dzień kierowcy będą mogli korzystać z budowanych odcinków pomiędzy Napierkami a Płońskiem. Przypomnijmy, ponad 70-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 od granicy woj. warmińsko-mazurskiego do obwodnicy Płońska jest budowany w podziale na 4 zadania:

  • S7 Napierki – Mława (14 km)

    Umowę na realizację tego zadania w systemie projektuj i buduj podpisano w grudniu 2017 roku. Koszt robót budowlanych to prawie 295 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 366 mln zł. Prace realizuje Strabag.

    Droga ekspresowa S7 na odcinku Napierki - Mława. Zdjecia: GDDKIA

Droga ekspresowa S7 na odcinku Napierki - Mława

  • S7 Mława – Strzegowo (21,5 km)

    Umowę na realizację tego zadania w systemie projektuj i buduj zawarto z firmą PORR w grudniu 2017 roku. Koszt robót budowlanych to 446 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 543 mln zł.

    Betonowa nawierzchnia drogi ekspresowej S7, odc. Mława - Strzegowo. Zdjecia: GDDKIA

Betonowa nawierzchnia drogi ekspresowej S7, odc. Mława - Strzegowo

  • S7 Strzegowo – Pieńki (22 km)

    Umowę na realizację tego zadania w systemie projektuj i buduj podpisano w styczniu 2018 roku. Wykonawcą jest firma Strabag. Koszt robót budowlanych to 516 mln zł, a wartość całego projektu to ponad 620 mln zł.

    Droga ekspresowa S7 na odc. Strzegowo - Pieńki


Droga ekspresowa S7 na odc. Strzegowo - Pieńki

  • S7 Pieńki – Płońsk (ok. 14 km)

    Umowę na realizację tego zadania w systemie projektuj i buduj zawarto z firmą Strabag w styczniu 2018 roku. Koszt robót budowlanych to prawie 312 mln zł, a wartość całego projektu to niemal 400 mln zł.

    Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki - Płońsk na odc. Pieńki - Płońsk. Zdjecia: listopad 2021, GDDKIA


Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki - Płońsk na odc. Pieńki - Płońsk


W ciągu trasy S7 Napierki - Płońsk pojawią się węzły drogowe: Mława Pn., Mława, Modła, Żurominek, Strzegowo Pn., Strzegowo Pd., Glinojeck, Pieńki Rzewińskie i Dłużniewo.

Powstająca, ponad 70 kilometrowa droga ekspresowa S7 o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu będzie miała nawierzchnię betonową.

Co prawda zgodnie z aneksowanymi kontraktami droga w całości ma być otwarta w II kwartale 2022 roku, ale drogowcy zapewniają, że jeszcze w tym roku kierowcy wjadą na nową trasę. - Obecnie koncentrujemy się na pracach, które pozwolą udostępnić do ruchu, do końca roku, jak największy fragment nowej drogi. Wykonywane jest oznakowanie pionowe i poziome, montowane są bariery, ogrodzenie drogi i ekrany akustyczne – informował w połowie grudnia olsztyński oddział GDDKiA.

Najbardziej zaawansowane jest budowa odcinka S7 Mława – Pieńki. Wiele wskazuje, że ten odcinek do końca tego roku będzie oddany w pełnym przekroju tj. dwujezdniowej drogi ekspresowej.

– Do końca bieżącego roku zostaną udostępnione kierowcom trzy odcinki realizacyjne drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk. Odcinki Mława – Strzegowo i Strzegowo – Pieńki zostaną udostępnione w docelowym układzie dwujezdniowym, natomiast na odcinku Napierki – Mława ruch będzie odbywał się po jednej jezdni nowej drogi. Na odcinku Pieńki – Płońsk ruch będzie częściowo odbywał się jeszcze według dotychczasowej organizacji ruchu, tj. po drogach serwisowych. Wszystkie odcinki w pełnym zakresie będą gotowe przed wakacjami przyszłego roku – poinformował Karol Głębocki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Olsztynie.


Stan budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Pieńki - Płońsk, listopad 2021

Stan budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Pieńki - Płońsk, listopad 2021. Ten odcinek jest najmniej zaawansowany, tu ruch będzie nadal odbywał się drogami serwisowymi. Zdjecia: GDDKIA


Droga ekspresowa S7 o docelowej długości ok. 720 km skomunikuje pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Będzie jedną z dłuższych dróg szybkiego ruchu w Polsce, łącząc wybrzeże Bałtyku, z górami na południu kraju. Jej budowa cały czas trwa, do wykonania pozostały odcinki na północ i południe od Warszawy oraz w woj. małopolskim. Budowa S7 zakończyła się do tej pory na terenie woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i świętokrzyskiego.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Mława Jak dojadę - Płońsk