1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Niska i Stalowej Woli za półmetkiem

Obwodnica Niska i Stalowej Woli za półmetkiem

  1. Tere
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-03-27
Obwodnica Niska i Stalowej Woli za półmetkiem
Budowa obwodnicy Niska i Stalowej Woli potrwa do marca 2021 roku. Stan na marzec 2020 r. Zdjęcia: GDDKIA
Prace na budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska (woj. podkarpackie) przekroczyły półmetek. Obwodnica będzie częścią drogi krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl i ominie miejscowości po północno – wschodniej stronie. Nową trasą mamy pojechać za rok.

- Obecnie zaawansowanie prac dla obwodnicy Niska i Stalowej Woli sięga 55% a roboty prowadzone są w pełnym zakresie – poinformował rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wykonawcą kontraktu o wartości prawie 199,2 mln zł jest konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. (lider) i Acciona Construccion S.A. (partner).Prace budowlane ruszyły w maju 2019 roku, po zakończeniu okresu projektowania i uzyskaniu decyzji ZRID.

Budowa obwodnicy obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko. W ramach inwestycji powstanie droga jednojezdniowa dwupasowa o nawierzchni bitumicznej, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19.

Mapa przebiegu obwodnicy Niska i Stalowej Woli

Mapa obwodnicy Niska i Stalowej Woli w ciągu drogi krajowej nr 77. Mapa: GDDKIA

Parametry techniczne obwodnicy Niska i Stalowej Woli:

  • przekrój jednojezdniowy, tj.: 1×2 (lokalizacja zgodna z Koncepcją Programową, wariantem wynikowym);
  • klasa techniczna: GP;
  • prędkość projektowa: Vp=80 km/h;
  • szerokość pasów ruchu: 3,5 m;
  • szerokość opaski: 0,50 m;
  • szerokość pobocza gruntowego: 1,5 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska;
  • szerokość korony drogi dla odcinka po nowym przebiegu 11 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska;
  • kategoria ruchu: KR5;
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś;

Kontraktowy termin zakończenia budowy wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wyznaczono na koniec marca 2021 roku.

Droga krajowa nr 77 Lipnik – Przemyśl zaliczana jest do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia ona dojazd do przejść granicznych południowo wschodniej części kraju (Korczowa, Medyka).

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 77 Jak dojadę - Nisko Jak dojadę - Stalowa Wola