Obwodnica Węgierskiej Górki: tunele, estakady, mosty na 8,5 km odcinku drogi S1
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-03-25
Prawie 1,4 miliarda złotych jest wart kontrakt na budowę drogi ekspresowej S1 na odcinku Przybędza – Milówka (tzw. obejście Węgierskiej Górki). Inwestycję realizuje MIRBUD S.A w konsorcjum ze spółką zależną PBDiM KOBYLARNIA S.A. oraz Zrzeszeniem Budowlanym Interbudmontaż z Ukrainy. Umowę zawarto w październiku ubiegłego roku. Na 8,5- kilometrowym odcinku drogi S1 zostaną wybudowane m.in. dwa tunele (o długości 830 i 970 m), trzy mosty oraz pięć estakad.
Inwestycja realizowana jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”. - Prace projektowe potrwają do połowy kwietnia. Po zatwierdzeniu projektów wykonawczych umożliwiających realizację robót budowlanych w drugiej połowie maja 2020 roku, ruszy budowa tego 8,5 – kilometrowego odcinka.
A oto jak obecnie wygląda brakujący odcinek przyszłej trasy S1 pomiędzy węzłem Przybędza a węzłem Milówka:
Zdjęcia: marzec 2020 r., GDDKIA
Realizacja S1 Przybędza – Milówka, Obwodnicy Węgierskiej Górki obejmuje:
- tunel drogowy w masywie Barania o dług. ok. 830 m,
- tunel drogowy w masywie Białożyński Groń o dług. ok. 1000 m,
- estakada nad ul. Zielona Góra i ul. Zielona o dług. ok. 940 m,
- mosty drogowe i pozostałe estakady wciągu drogi S1 w ilości 7 szt.,
- przebudowa i budowa infrastruktury,
- rozbudowa węzła „Przybędza” i węzła „Milówka”.
Odcinek obejścia Węgierskiej Górki połączy zrealizowane już odcinki S1: Żywiec – Przybędza z odcinkiem Milówka – Szare.