Porozumienie ws. udrożnienia węzła Kowale na obwodnicy Trójmiasta
- conadrogach.pl
- UM Gdańsk
- 2016-11-15
Planowana przez interesariuszy listu intencyjnego inwestycja obejmuje m.in. rozbudowę węzłów Kowale i Szadółki, budowę ul. Nowej Jabłoniowej i ul. Nowej Świętokrzyskiej, dróg zbiorczo-rozprowadzających od Węzła Południe do Węzła Szadółki oraz rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej 221 od Nowej Karczmy, która docelowo ma łączyć się z ul. Nową Świętokrzyską.
- Nie mamy już od czego uciekać. Musimy działać na rzecz rozwiązania tych problemów komunikacyjnych, bowiem aktualnie w tej części obwodnicy i zjazdów w okolicach Kowal brakuje przepustowości mówił zastępca prezydenta Gdańska Andrzej Bojanowski. - Chcemy poza środkami publicznymi pozyskać środki ze źródeł zewnętrznych, już teraz rozmawiamy na ten temat z inwestorami po stronie gdańskiej. Przedsiębiorcy wiedzą, że inwestycja w to przedsięwzięcie to dla nich dobry interes. To przedsięwzięcie komunikacyjne jest niezwykle trudne, bo wielostronne, ale wierzę, że uda nam się je zrealizować.
Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku poinformował o ogłoszonym w poniedziałek, 14 listopada, przetargu na dokumentację na rozbudowę układu komunikacyjnego Węzła Kowale, w skład której wejdą: koncepcja programowa, materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji oraz opracowania geologiczno-inżynierskie.
Dzięki opracowaniu przedmiotowej dokumentacji będzie można określić koszty realizacji całej inwestycji oraz wybrać najbardziej optymalny jej wariant, zapewniający w jak największym stopniu oczekiwania użytkowników ruchu, jak również możliwość obsługi przyległych terenów, które w chwili obecnej rozwijają się w dynamiczny sposób, zarówno pod względem gospodarczym jak i mieszkaniowym.
- Miejscowość Kowale rozwija się w sposób dynamiczny, ale nie nadąża za tym sprawny układ dróg zbiorczo-rozprowadzających. Bez rozbudowy układu drogowego obszaru oddziaływania węzła Kowale, intensywnie rozwijające się centra logistyczne i lokalizowanie się podmiotów gospodarczych w tym rejonie spowoduje paraliż komunikacyjny w Gminie Kolbudy - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Wiemy, że system komunikacyjny w tej części obwodnicy jest niedostosowany do wciąż powstających osiedli mieszkaniowych oraz zwiększającej się ilości pojazdów i lokujących się nowych firm, zarówno w gminie Pruszcz Gdański, jak i Kolbudach. Mam nadzieję, że wszystkie te działania, które wspólnie wykonamy, zachęcą Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do sfinansowania prac w ciągu tej części obwodnicy Trójmiasta, upraszczające m.in. zjazdy z tej ważnej trasy w każdym z kierunków czyli m.in. do Nowej Karczmy czy Gdańska. To wszystko dla mieszkańców, którym chcemy ulżyć w dojeździe do Trójmiasta, a którzy teraz muszą zmagać się z korkami oraz w celu uatrakcyjnienia terenów inwestycyjnych miasta Gdańska, sąsiadujących w tej okolicy.