Raport z budowy drogi S6: Obwodnica Koszalina i Sianowa
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2016-07-15
Umowę na realizację budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa podpisano w marcu tego roku. Obecnie roboty trwają w kilkunastu różnych miejscach – zdejmowana jest wierzchnia warstwa gruntu (humusu) w pasie drogi ekspresowej, rozpoczęły się pierwsze roboty związane z budową obiektów mostowych (wykonywanie platform roboczych i zabijanie ścianek szczelnych). Trwają również rozbiórki nieruchomości kolidujących z drogą ekspresową i przebudowy sieci kanalizacyjnych, wodociągowych i teletechnicznych.
Obwodnica Koszalina i Sianowa w ciągu drogi S6 wraz z odcinkiem od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód w ciągu drogi ekspresowej S11 wyprowadzi z Koszalina ruch tranzytowy w relacji wschód – zachód. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę z rezerwą pod 3 pas ruchu w pasie rozdziału. Droga będzie się łączyć z pozostałą siecią drogową za pośrednictwem 5 węzłów drogowych – w tym w pełni bezkolizyjnego węzła trójwlotowego Bielice, który będzie stanowił połączenie dróg S6 i S11. W ramach inwestycji powstaje również odcinek w ciągu drogi S11 od obecnej DK nr 6 do wspomnianego powyżej węzła Bielice, który umożliwi korzystanie z obwodnicy jeszcze przed oddaniem do ruchu wcześniejszych odcinków drogi S6. Wybudowanych zostanie 25 obiektów inżynierskich – 9 wiaduktów nad drogą ekspresową, 3 mosty, 3 przejścia ekologiczne, 6 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, 3 wiadukty w ciągu łącznic węzła Bielice i 1 przejazd gospodarczy.
Droga ekspresowa S6 połączy Szczecin, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk. Będzie to także dogodne połączenie drogowe portów morskich, od Świnoujścia po Szczecin. Na północ od tej trasy odchodzą drogi obsługujące tereny turystyczne, znajdujące się na wybrzeżu Bałtyku. Jest to także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kalingradzki oraz Litwę z Europą Zachodnią