Rozbudowa autostrady A4 Wrocław – Legnica najwcześniej po 2023 r.
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-06-13
Obecna trasa A4 nie spełnia standardów autostrady bo nie ma pasa awaryjnego. Ponadto droga obłożona olbrzymim ruchem ma tylko po dwa pasy ruchu co powoduje, ze często tworzą się gigantyczne korki.
Dobudowa trzeciego pasa i pobocza między Wrocławiem a Legnicą nie znalazła się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Z szacunków Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że ruch na tym odcinku znacznie wzrośnie, m.in. po uruchomieniu drogi ekspresowej S3 spinającej się z A4 na węźle Legnica. Już teraz patrząc na dramatyczne korki na A4-ce trudno wyobrazić sobie, że może być jeszcze gorzej…
Premier obiecał, że po 2023 roku rozpoczną się prace zmierzające do rozbudowy dolnośląskiego odcinka autostrady A4 z Wrocławia w kierunku zachodniej granicy. Autostrada A4 ma zyskać dodatkowy pas lub równolegle biegnącą nową nitkę. O tym jakie rozwiązanie będzie wybrane zdecydują analizy. Niestety prawdziwą autostradą kierowcy pojadą najwcześniej przed 2030 rokiem.
- Autostrada A4 nie znajduje się w Krajowym Programie Budowy Dróg do 2023 r., ale przeprowadzimy analizę i zastanowimy się, czy dobudować kolejny pas, czy zupełnie nową równolegle biegnącą nitkę. Nie zrobimy tego przed 2023 r., ale na pewno znacznie wcześniej niż w 2030 r. – powiedział premier.