Ruch po dwujezdniowej S10 obwodnicy Kobylanki. S10 Szczecin – Piła w przygotowaniu
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2020-11-28
S10 dwujezdniowa obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa
Prace przy dobudowie drugiej jezdni drogi ekspresowej S10 na obwodnicy Kobylanki dobiegły końca. Od lipca tego roku kierowcy mogą już przejechać nową jezdnią. Wraz z jej otwarciem rozpoczął się remont starej jezdni. Prace remontowe dotarły do końca i kierowcy od soboty (28 listopada) mogą już pojechać obwodnicą w przekroju dwujezdniowym.
Obwodnica Wałcza przejezdna pod koniec roku
W ramach kontraktu na północ od S10 powstała też droga wspomagająca Niedźwiedź - Zdunowo o długości 3,2 km. Można z niej korzystać od końca sierpnia tego roku.
Wraz z zakończeniem realizacji drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki jako droga ekspresowa zostanie oznakowany cały, 13 kilometrowy odcinek DK10 od granicy Szczecina do początku obwodnicy Stargardu.
W 2021 roku przetargi na 330 km nowych dróg. Gdzie budowa dróg ekspresowych i obwodnic?
Mapa dróg ekspresowych w woj. zachodniopomorskim - droga ekspresowa S10 Szczecin - Piła. Mapa: GDDKIA
Finisz na S3 Miękowo – Rzęśnica. W projektowaniu odcinki do Świnoujścia. Cała S3 w 2024 r.
Droga ekspresowa S10 Szczecin - Piła w przygotowaniu
Droga ekspresowa S10 łącząca Szczecin z Piłą jest ostatnią inwestycją w zakresie dróg ekspresowych w woj. zachodniopomorskim, która nie ma jeszcze decyzji środowiskowej. Przez wiele lat nie wyznaczono przebiegu tej trasy. Sytuacja zmieniła się w roku 2017, gdy zostało przyznane finansowanie na prace przygotowawcze obejmujące dokumentację niezbędną do wydania decyzji środowiskowej oraz Koncepcję Programową z badaniami podłoża. Prace nad dokumentacją ruszyły w roku 2018, obejmując odcinek o długości 6 km Szczecin Kijewo - Szczecin Zdunowo, gdzie zostało zlecone rozszerzone Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe oraz odcinek Stargard - Piła o długości 108 km, dla którego podpisano umowę na opracowanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji środowiskowej.
Obecnie na obu tych fragmentach trwają już procedury uzyskiwania decyzji środowiskowych. Prace nad raportami oddziaływania na środowisko były szczególnie pracochłonne na odcinku S10 Stargard - Piła, który przechodzi przez wiele obszarów leśnych. Dla odcinka S10 Stargard - Piła po uzyskaniu decyzji środowiskowej zostaną ogłoszone przetargi na wykonanie Koncepcji Programowych wraz z badaniami podłoża. Realizacja inwestycji przy zapewnieniu finansowania byłaby możliwa w latach 2023-2026.