S11: 284 mln zł za II etap obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-10-10
Obwodnica Ostrowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S11, fot. GDDKiA
Projekt i budowa nowego odcinka drogi ekspresowej S11, obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego, wyniesie 284 mln zł. Prace wykona firma Mota-Engil Central Europe S.A. i Mota-Engel, Engenharia e Construcao S.A. Potrwają dwa lata bez okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Powstanie blisko 13 km odcinek i będzie to drugi etap budowy obwodnicy.
Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wlkp. jest kontynuacją I etapu obwodnicy, który został przekazany do użytkowania pod koniec 2009 roku. Dzięki wybudowaniu II etapu obwodnicy ruch tranzytowy przeniesie się z miasta na obwodnicę. Spowoduje to skrócenie czasu przejazdu drogą krajową nr 11 oraz usprawni ruch w kierunku Poznań – Ostrów Wlkp. – Katowice oraz Kalisz – Ostrów Wlkp – Wrocław.
Budowa obwodnicy Ostrowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S11 (II etap) realizowana będzie w systemie „projektuj (optymalizuj) i buduj. Wykonawca w ramach umowy będzie wykonywał: optymalizację dokumentacji projektowej oraz budowę:
- drogi ekspresowej: 2 jezdnie na długości około 12,8 km,
- jednego węzła drogowego ,
- 15 obiektów inżynierskich,
- sieć dróg poprzecznych i dojazdowych,
- urządzeń odwadniających i odprowadzających wody deszczowe,
- urządzeń oświetlenia drogowego,
- zabezpieczeń akustycznych,
- ogrodzenia obwodnicy,
- nasadzenia zieleni przydrożnej,
Ponadto wykonawca będzie odpowiadał za :
- rozbudowę drogi krajowej nr 25, klasy GP o długości około 1,4 m.
- przebudowę i usuniecie istniejących kolizji: wodno-kanalizacyjnych, melioracyjnych, energetycznych, telekomunikacyjnych i gazociągowych,
- rozbiórkę obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją,
- wykonanie i wprowadzenie stałej i tymczasowej organizacji ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu (w tym: bariery drogowe, oznakowanie poziome i pionowe).
- za przywrócenie dróg publicznych użytkowanych w czasie budowy, w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg.
- wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Niego w czasie robót i okresie usuwania wad.
- opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego przewidziana jest do dofinansowania ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko( POIŚ ) perspektywy finansowej UE na lata 2014- 2020.
Budowa obwodnicy Ostrowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S11 (II etap) realizowana będzie w systemie „projektuj (optymalizuj) i buduj. Wykonawca w ramach umowy będzie wykonywał: optymalizację dokumentacji projektowej oraz budowę:
- drogi ekspresowej: 2 jezdnie na długości około 12,8 km,
- jednego węzła drogowego ,
- 15 obiektów inżynierskich,
- sieć dróg poprzecznych i dojazdowych,
- urządzeń odwadniających i odprowadzających wody deszczowe,
- urządzeń oświetlenia drogowego,
- zabezpieczeń akustycznych,
- ogrodzenia obwodnicy,
- nasadzenia zieleni przydrożnej,
Ponadto wykonawca będzie odpowiadał za :
- rozbudowę drogi krajowej nr 25, klasy GP o długości około 1,4 m.
- przebudowę i usuniecie istniejących kolizji: wodno-kanalizacyjnych, melioracyjnych, energetycznych, telekomunikacyjnych i gazociągowych,
- rozbiórkę obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją,
- wykonanie i wprowadzenie stałej i tymczasowej organizacji ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu (w tym: bariery drogowe, oznakowanie poziome i pionowe).
- za przywrócenie dróg publicznych użytkowanych w czasie budowy, w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg.
- wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Niego w czasie robót i okresie usuwania wad.
- opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego przewidziana jest do dofinansowania ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko( POIŚ ) perspektywy finansowej UE na lata 2014- 2020.