S7 Miłomłyn – Ostróda Północ oddana przed czasem
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA, Budimex
- 2016-12-19
Odcinek drogi ekspresowej S7 Miłomłyn – Ostróda przebiega przez tereny powiatu ostródzkiego, gmin Miłomłyn oraz Ostróda. Zakres inwestycji obejmował budowę odcinka drogi ekspresowej dwujezdniowej o długości 9,2 km, węzłów drogowych: „Miłomłyn Południe”, „Miłomłyn Północ”, obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska.
Podstawowe parametry techniczne S7 Miłomłyn – Ostróda Północ
- Klasa techniczna – S
- Przekrój poprzeczny – 2x2
- Prędkość projektowa – Vp=100km/h
- Szerokość jezdni – 2 x 7,00m
- Szerokość pasa ruchu –3,50 m
- Szerokość pasa dzielącego/bez opasek/ – 11,00 m
- Szerokość pasa awaryjnego postoju – 2,50m
- Szerokość pobocza gruntowego – 1,25m
- Obciążenie docelowe konstrukcji jezdni – 115 kN/oś
Umowę na budowę podpisano 5 listopada 2014 roku. Wykonawca, konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman, zrealizował inwestycję za kwotę ok. 292,3 mln zł. Odcinek był realizowany w ramach projektu „Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn (S7) - Olsztynek (S51)” współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt projektu to prawie 2,2 mld złotych.
Droga ekspresowa S7 Miłomłyn - Ostróda - ostatnie prace budowlane (listopad 2016 r.)
Fot. GDDKiA
Budowa odcinka Miłomłyn - Ostróda Północ to kolejny etap budowy drogi ekspresowej S7 łączącej Gdańsk, Warszawę i Kraków. W województwie warmińsko-mazurskim wybudowano już 80 km tej trasy na odcinkach: Elbląg - Pasłęk (13,7 km), Pasłęk - Miłomłyn (36,5 km) oraz Olsztynek - Nidzica (31,3 km), dzięki czemu czas podróży pomiędzy Elblągiem a Warszawą skrócił się o ok. 20 minut.
W budowie znajduje się obecnie jeszcze 5 odcinków S7 o łącznej długości 52,5 km. Zakończenie tych inwestycji planowane jest w przyszłym roku. W rezultacie na koniec 2017 roku cała droga S7 w województwie warmińsko-mazurskim będzie w klasie S.