S7 Płońsk – Czosnów ma szansę powstać do 2023 r. Co z trasą S7 do Warszawy?
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-06-25
Dla odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów, o długości 35 km powstaje koncepcja programowa. Kilka dni temu resort infrastruktury podpisał program inwestycji dla budowy tego odcinka o długości 34,6 km, co oznacza możliwość ogłoszenia w najbliższym czasie przetargu. Realizacja trasy do Czosnowa planowana jest w formule projektuj i buduj. - Zawarcie umowy z wykonawcą jest planowane na początku 2020 r., a zakończenie budowy przewidziano na lipiec 2023 r. – zapowiadają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Realizacja odcinka S7 Płońsk – Czosnów jest planowana w podziale na 3 odcinki realizacyjne: Siedlin - Załuski, Załuski - Modlin i Modlin - Czosnów.
Droga ma mieć przekrój 2 x 3 pasy ruchu i nośność 115 kN/oś. W jej ciągu powstaną nowe węzły drogowe: Poczernin, Przyborowice i Ostrzykowizna. Z kolei węzły Załuski, Modlin i Błonie oraz most na Wiśle w Zakroczymiu będą rozbudowane. Na planowanym odcinku przewidziano budowę 30 obiektów inżynierskich o łącznej długości 2 923 m. Zaprojektowano mur oporowy o powierzchni 1200 m2. Konieczne jest również wybudowanie 2 przejść dla zwierząt dużych (jednego dołem i jednego górą) o łącznej długości 106 m oraz 18 przejść dolnych dla małych zwierząt.
Droga ekspresowa S7 jest jednym z najważniejszych korytarzy transportowych w Polsce. Łączy Trójmiasto i zespół portów z Warszawą i południem Polski. W realizacji są już odcinki trasy S7 na północ od Płońska do połączenia z drogą ekspresową S7 w woj. warmińsko-mazurskim.
Brakującym ogniwem w woj. mazowieckim jest północna wylotówka z Warszawy tj. odcinek S7 Warszawa – Czosnów. Odcinek S7 Czosnów – Warszawa o długości 23 km to tzw. północny wylot z Warszawy drogi S7 w kierunku Gdańska. Podzielono go na dwa zadania Czosnów - Kiełpin i Kiełpin - Warszawa. Niestety zadanie to jest obecnie poza pulą pieniędzy przewidzianą na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu na przełomie 2024/2025 roku, bo prowadzone są prace koncepcyjne.