Strabag stawia na inwestycje drogowe
- conadrogach.pl
- Newseria
- 2014-09-18
Droga ekspresowa S8 Złoczew - Sieradz, obwodnica Łodzi, fot. Strabag
Spółka Strabag z małych kontraktów drogowych (tj. mniejszych niż budowa autostrad i dróg ekspresowych) ma rocznie ponad miliard złotych przychodu. Takie inwestycje to element długofalowej strategii spółki w Polsce - zaznaczają przedstawiciele spółki. W ostatnich dniach, oprócz kontraktu na dokończenie budowy autostrady A4, Strabag podpisał umowę na budowę obwodnicy Kościerzyny.
- Patrzymy na swoją obecność w Polsce i na swój model biznesu długoterminowo. Zdajemy sobie sprawę z tego, że prędzej czy później tych dużych inwestycji w drogi krajowe będzie coraz mniej, szczególnie po zakończeniu kolejnej perspektywy unijnej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabagu. - W każdym właściwie województwie mamy oddział, mamy wytwórnię mas bitumicznych i realizujemy ponad 1 mld zł przychodów z małych kontraktów.
Trojanowski podkreśla, że nie można jeszcze mówić o zakończeniu rozbudowy sieci autostrad. Wciąż brakuje autostrad, które spinałyby Polskę i łączyły z krajami sąsiednimi na obydwu końcach. Taką trasą będzie wkrótce autostrada A4. Należąca do Strabagu spółka Heilit+Woerner jest liderem konsorcjum, które kończy budować 35-kilometrowy fragment autostrady A4 pomiędzy Tarnowem a Dębicą. Ten odcinek będzie oddany jeszcze w tym roku, a cała trasa z Ukrainy do Niemiec ma być gotowa do końca 2016 r.
Strabag duże nadzieje wiąże z uruchomieniem przetargów na brakujący odcinek autostrady A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową oraz wydłużeniem autostrady A2 na wschód. Obecnie trasa z Niemiec kończy się w Warszawie, a dalej istnieje jedynie obwodnica Mińska Mazowieckiego. Nie ma jednak sprecyzowanych planów co do dalszej rozbudowy tej trasy.
Dużo więcej dzieje się jednak w obszarze budowy dróg ekspresowych oraz obwodnic miast, takich jak trasa omijająca Kościerzynę. Wybuduje ją konsorcjum Strabagu i Heilit+Woerner. Na 7,6-kilometrową inwestycję spółka ma 38 miesięcy (osiem na projekt i 30 na budowę).
- To jest jedna z obwodnic mniejszych miast, które są na centralnej liście inwestycyjnej, z której w tej chwili Generalna Dyrekcja realizuje przetargi – tłumaczy Trojanowski. - Obecnie wszystkie przetargi, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów, dotyczą budowy dróg ekspresowych S3, S5, S7, S8 na wszystkich odcinkach, na których tych dróg jeszcze nie ma, częściowo drogi S19 i obwodnic miast.
Trojanowski podkreśla, że nie można jeszcze mówić o zakończeniu rozbudowy sieci autostrad. Wciąż brakuje autostrad, które spinałyby Polskę i łączyły z krajami sąsiednimi na obydwu końcach. Taką trasą będzie wkrótce autostrada A4. Należąca do Strabagu spółka Heilit+Woerner jest liderem konsorcjum, które kończy budować 35-kilometrowy fragment autostrady A4 pomiędzy Tarnowem a Dębicą. Ten odcinek będzie oddany jeszcze w tym roku, a cała trasa z Ukrainy do Niemiec ma być gotowa do końca 2016 r.
Strabag duże nadzieje wiąże z uruchomieniem przetargów na brakujący odcinek autostrady A1 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową oraz wydłużeniem autostrady A2 na wschód. Obecnie trasa z Niemiec kończy się w Warszawie, a dalej istnieje jedynie obwodnica Mińska Mazowieckiego. Nie ma jednak sprecyzowanych planów co do dalszej rozbudowy tej trasy.
Dużo więcej dzieje się jednak w obszarze budowy dróg ekspresowych oraz obwodnic miast, takich jak trasa omijająca Kościerzynę. Wybuduje ją konsorcjum Strabagu i Heilit+Woerner. Na 7,6-kilometrową inwestycję spółka ma 38 miesięcy (osiem na projekt i 30 na budowę).
- To jest jedna z obwodnic mniejszych miast, które są na centralnej liście inwestycyjnej, z której w tej chwili Generalna Dyrekcja realizuje przetargi – tłumaczy Trojanowski. - Obecnie wszystkie przetargi, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów, dotyczą budowy dróg ekspresowych S3, S5, S7, S8 na wszystkich odcinkach, na których tych dróg jeszcze nie ma, częściowo drogi S19 i obwodnic miast.