1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Strabag z kontraktem na rozbudowę S19 Sokołów Małopolski - Jasionka

Strabag z kontraktem na rozbudowę S19 Sokołów Małopolski - Jasionka

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-11-21
Strabag z kontraktem na rozbudowę S19 Sokołów Małopolski - Jasionka
Obecna droga S19 Sokołów Małopolski - Jasionka. Trasa będzie miała 2 jezdnie po dwa pasy ruchu. Zdjęcia: GDDKIA
Rozbudowa do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, nowa estakada i wiadukty, budowa urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i ochrony środowiska to zakres inwestycji jaką zrealizuje Strabag w ramach rozbudowy drogi ekspresowej S19 pomiędzy Sokołowem Małopolskim i Jasionką w woj. podkarpackim.

Obecnie droga ekspresowa S19 na odcinku Sokołów Małopolski - Jasionka posiada trzypasową jezdnię w układzie 2+1, bez pasa rozdziału kierunków jazdy. Po rozbudowie droga będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas awaryjny o szerokości 2,5 m oraz pobocza. Docelowa nośność to 11,5 t/oś. Prace wycenione na ponad 272,83 mln zł zrealizuje Strabag.

- Zgodnie z podpisaną dzisiaj (21.11.2022 r.) umową, wszystkie prace powinny zostać ukończone w ciągu 39 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca) w czasie robót budowlanych, tj. w IV kwartale 2026 r. – informuje rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rok 2022 należy do S19. Jest kolejna umowa na budowę odcinka na Podkarpaciu

Mapa stanu realizacji trasy S19 na Podkarpaciu - umowa na S19 Sokołów - Jasionka

Mapa stanu realizacji trasy S19 na Podkarpaciu - umowa na S19 Sokołów - Jasionka. Mapa: GDDKIA


Zakres prac w ramach rozbudowy S19 obejmie także dostosowanie istniejących obiektów inżynierskich, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) i ochrony środowiska. Przebudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, cieki wodne oraz infrastruktura techniczna. Węzły Sokołów Małopolski Północ i Jasionka, które posiadają pełny, docelowy przekrój dwujezdniowy, nie będą wymagały rozbudowy. Łączna długość planowanych do rozbudowy odcinków drogi wynosi ok. 13,8 km.

W ramach inwestycji powstaną nowe obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości 157,5 m w miejscowości Nienadówka, dwa wiadukty (w tym jeden z funkcją przejścia dla zwierząt średnich), przejazd gospodarczy i dwa przepusty.

W zakresie ochrony środowiska zostaną wykonane cztery przejścia dla zwierząt średnich (jedno zespolone z wiaduktem), cztery przejścia dla zwierząt małych, osiem przejść dla płazów, ponad 3 km ekranów akustycznych oraz zbiorniki retencyjne (13 otwartych i 4 zamknięte). Posadzona zostanie zieleń dogęszczająca, izolacyjna, krajobrazowa i naprowadzająca. Powstaną też urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni i osłony przeciwolśnieniowe.

W Nienadówce droga ekspresowa poprowadzona zostanie estakadą w odległości ok. 30 m od kościoła parafialnego p.w. św. Bartłomieja Apostoła, usytuowanego przy drodze wojewódzkiej nr 878. Ze względu na ochronę tego obiektu sakralnego, reprezentującego styl neogotycki, w decyzji środowiskowej określono warunki realizacji robót budowlanych w rejonie kościoła. Zastosowane zostaną tam pale wiercone i nie będą stosowane walce wibracyjne. Wykonany zostanie również ekran przeźroczysty w celu ekspozycji walorów historycznych i zabytkowych.

Ponadto w ramach inwestycji istniejący MOP Stobierna (kierunek Lublin) zostanie rozbudowany, co oznacza, że w przyszłości będzie mogła powstać tu stacja paliw i obiekty gastronomiczno-handlowe.

Podstawowym celem inwestycji jest zapewnienie na całej trasie Via Carpatia na terenie Polski przekroju o minimalnych parametrach 2x2 (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu). Istotna jest także likwidacja tzw. wąskiego gardła, powodującego utrudnienia w ruchu tranzytowym oraz na dojeździe do Specjalnej Strefy Ekonomicznej i Portu Lotniczego w Jasionce.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S19 Jak dojadę - Sokołów Małopolski