Szosa Okrężna w Toruniu w rozbudowie
- conadrogach.pl
- MZD Toruń
- 2013-05-08
Budowa Trasy Średnicowej w Toruniu
Do 30 listopada 2013 roku potrwa rozbudowa Szosy Okrężna w Toruniu na odcinku od 4 Pułku Lotniczego do Fortu VII. Firma PBD w Bielczynach, z którą toruńscy drogowcy podpisali umowę na realizację zadania, wykona je za ponad 4,5 mln złotych. Szosa Okrężna biegnie z północno-zachodniej strony Torunia i zapewnia połączenie Szosy Bydgoskiej (DK80 i drogi wojewódzkiej DW 257) z Szosą Chełmińską (DW 553).
W ramach inwestycji zostanie wykonana nowa jezdnia o długości 998,50 m i szerokości 7,00 m (2 pasy ruchu po 3,5 m), ciąg pieszo-rowerowego o szerokości 5 m (po zachodniej stronie, w starym śladzie ulicy) oraz droga rowerowa (szer.2,50 m) i chodnik (szer. 1,50 m po stronie wschodniej).
W praktyce oznacza to, że w ramach zadania zostanie zrealizowany nowy odcinek jezdni dla ruchu samochodowego, równoległy do istniejącego, natomiast stara nawierzchnia zostanie wyremontowana i po zakończeniu prac będzie stanowić ciąg pieszo-rowerowy. Pozwoli to na zachowanie historycznego charakteru drogi rokadowej, czyli specjalnie osłoniętego szlaku łączącego forty zewnętrzne pierścienia toruńskiej twierdzy.
Na przedmiotowym odcinku planuje się znaczną korektę geometrii drogi i niwelety osi jezdni. Projekt zakłada konieczność poszerzenia pasa drogowego po stronie wschodniej, co wiąże się ze zmianą jego granicy. Roboty budowlane uwzględniają również przebudowę oświetlenia drogi oraz budowę czterech zatok autobusowych w rejonie skrzyżowań z ul. 4 Pułku Lotniczego i ul. Bluszczową. Do zakresu przedsięwzięcia należy również budowa odcinka sieci kanalizacji deszczowej, rozwiązanie kolizji teletechnicznych i przebudowa istniejącej sieci wodociągowej na skrzyżowaniu ul. Polnej z ul. Szosa Okrężna.
W praktyce oznacza to, że w ramach zadania zostanie zrealizowany nowy odcinek jezdni dla ruchu samochodowego, równoległy do istniejącego, natomiast stara nawierzchnia zostanie wyremontowana i po zakończeniu prac będzie stanowić ciąg pieszo-rowerowy. Pozwoli to na zachowanie historycznego charakteru drogi rokadowej, czyli specjalnie osłoniętego szlaku łączącego forty zewnętrzne pierścienia toruńskiej twierdzy.
Na przedmiotowym odcinku planuje się znaczną korektę geometrii drogi i niwelety osi jezdni. Projekt zakłada konieczność poszerzenia pasa drogowego po stronie wschodniej, co wiąże się ze zmianą jego granicy. Roboty budowlane uwzględniają również przebudowę oświetlenia drogi oraz budowę czterech zatok autobusowych w rejonie skrzyżowań z ul. 4 Pułku Lotniczego i ul. Bluszczową. Do zakresu przedsięwzięcia należy również budowa odcinka sieci kanalizacji deszczowej, rozwiązanie kolizji teletechnicznych i przebudowa istniejącej sieci wodociągowej na skrzyżowaniu ul. Polnej z ul. Szosa Okrężna.