1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Trzy warianty przebiegu S50 - Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Ruszają spotkania informacyjne

Trzy warianty przebiegu S50 - Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Ruszają spotkania informacyjne

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2023-02-03
Trzy warianty przebiegu S50 - Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Ruszają spotkania informacyjne
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej w ciągu S50-A50 w projektowaniu. Ruszają spotkania informacyjne. Zdjęcia: GDDKIA
Projektanci pracując nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym zaproponowali trzy warianty przebiegu przyszłej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej OAW od połączenia z przyszłą S10 w rejonie Nacpolska do obecnego przebiegu DK92 w okolicy Sochaczewa. W lutym br. odbędą się spotkania informacyjne z mieszkańcami, w czasie których drogowcy i projektanci zbiorą opinie do propozycji wariantów pierwszego fragmentu OAW w ciągu drogi ekspresowej S50.

Jaki wariant dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej od S10 do DK92?

- Rozpoczynamy spotkania informacyjne dotyczące wariantowego przebiegu projektowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW), od połączenia z przyszłą S10 w rejonie Nacpolska do obecnego przebiegu DK92 w okolicy Sochaczewa. Spotkania zorganizujemy w siedmiu gminach, których dotyczą zaprojektowane warianty przebiegu przyszłej trasy – informuje warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Po spotkaniach projektanci przeanalizują zgłaszane postulaty pod względem możliwych korekt przebiegu trasy. Drogowcy planują jeszcze drugą turę spotkań przed złożeniem wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej.

Budowa dróg w Polsce. A2, S7, S11 i S74 w planach drogowców na 2023 rok

Planowany harmonogram realizacji OAW w ciągu S50

  • przełom 2024/2025 roku – złożenie wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej
  • lata 2032-2034 – realizacja robót budowlanych.

Przypomnijmy, projektanci pracując nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym zaproponowali trzy warianty przebiegu przyszłej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Ich początek założono na połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska. Następnie dwa warianty - czerwony i zielony – przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski – po wschodniej stronie tego miasta. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha.

Wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla tej części OAW jest Transprojekt Warszawa. Umowa, o wartości ok. 8,5 mln zł, została podpisana w lipcu 2022 r. i ma być zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r.

Mapa przebiegu wariantów drogi ekspresowej S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej od S10 do DK92

Mapa przebiegu wariantów drogi ekspresowej S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej od S10 do DK92. Mapa: GDDKIA


W projketowaniu kolejny odcinek OAW w ciagu S50-A50

Biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg tej części OAW, a także materiały i wniosek o wydanie DŚU. GDDKiA złoży je we właściwym organie, celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.

W projektowaniu jest też kolejny odcinek obwodnicy w ciągu dróg S50/A50 od DK92 do S7. Aktualnie biuro projektowe przeprowadza rozpoznanie geodezyjne. Powstają wstępne rozpoznania środowiskowe i analizy wariantowego przebiegu trasy. Kolejnym etapem są spotkania informacyjne – przewidziane na marzec br.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S50 Jak dojadę - Warszawa