Trzy warianty przebiegu S50 - Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Ruszają spotkania informacyjne
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-02-03
Jaki wariant dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej od S10 do DK92?
- Rozpoczynamy spotkania informacyjne dotyczące wariantowego przebiegu projektowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW), od połączenia z przyszłą S10 w rejonie Nacpolska do obecnego przebiegu DK92 w okolicy Sochaczewa. Spotkania zorganizujemy w siedmiu gminach, których dotyczą zaprojektowane warianty przebiegu przyszłej trasy – informuje warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Po spotkaniach projektanci przeanalizują zgłaszane postulaty pod względem możliwych korekt przebiegu trasy. Drogowcy planują jeszcze drugą turę spotkań przed złożeniem wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej.
Budowa dróg w Polsce. A2, S7, S11 i S74 w planach drogowców na 2023 rok
Planowany harmonogram realizacji OAW w ciągu S50
- przełom 2024/2025 roku – złożenie wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej
- lata 2032-2034 – realizacja robót budowlanych.
Przypomnijmy, projektanci pracując nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym zaproponowali trzy warianty przebiegu przyszłej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Ich początek założono na połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska. Następnie dwa warianty - czerwony i zielony – przebiegają po zachodniej stronie Wyszogrodu, a wariant niebieski – po wschodniej stronie tego miasta. Wszystkie kończą się na przecięciu z DK92, po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w gminie Nowa Sucha.
Wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz uzyskaniem decyzji środowiskowej (DŚU) dla tej części OAW jest Transprojekt Warszawa. Umowa, o wartości ok. 8,5 mln zł, została podpisana w lipcu 2022 r. i ma być zrealizowana w ciągu 44 miesięcy od daty jej zawarcia. Oznacza to, że zakończenie prac projektowych przewidziane jest w I kwartale 2026 r.
Mapa przebiegu wariantów drogi ekspresowej S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej od S10 do DK92. Mapa: GDDKIA
W projketowaniu kolejny odcinek OAW w ciagu S50-A50
Biuro projektowe przygotuje dokumentację zawierającą wariantowy przebieg tej części OAW, a także materiały i wniosek o wydanie DŚU. GDDKiA złoży je we właściwym organie, celem przeprowadzenia postępowania administracyjnego, które zakończy się wydaniem decyzji środowiskowej.
W projektowaniu jest też kolejny odcinek obwodnicy w ciągu dróg S50/A50 od DK92 do S7. Aktualnie biuro projektowe przeprowadza rozpoznanie geodezyjne. Powstają wstępne rozpoznania środowiskowe i analizy wariantowego przebiegu trasy. Kolejnym etapem są spotkania informacyjne – przewidziane na marzec br.