W październiku otwarcie S8 Paszków - Radziejowice. To koniec budowy S8 Wrocław – Warszawa
W październiku nowy odcinek drogi ekspresowej S8 Wrocław - Warszawa - pojedziemy bez utrudnień 21,5 km odc. Radziejowice - Paszków. Zdjęcia: GDDKIA

Odcinek drogi ekspresowej S8 Paszków - Radziejowice to główna trasa wylotowa z Warszawy w kierunku południowo-zachodnim. Na jej otwarcie i udostępnienie bez ograniczeń w ruchu kierowcy czekają od wakacji. Nowy, ponad 21 kilometrowy odcinek trasy S8 Warszawa – Wrocław ma być ostatecznie gotowy w I połowie października.

Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku od węzła z drogą woj. nr 579 w Radziejowicach do węzła z drogą woj. nr 721 w Wolicy (Radziejowice – Paszków) to ostatni etap realizacji drogi ekspresowej S8 z Wrocławia do Warszawy. To w sumie 21,7 km odcinka drogi, która powstanie jako dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz rezerwą pod trzeci pas. Zadanie podzielono na dwa odcinki:

  • S8 Radziejowice - Przeszkoda o długości około 9,9 km. Wykonawcą prac jest Strabag Infrastruktura Południe Sp z o.o.

  • S8 Przeszkoda - Paszków o długości około 11,6 km. Umowę na realizację tego odcinka podpisano z PUT Intercor sp.zo.o.

Umowne terminy zakończenia wszystkich prac minęły w te wakacje. Jednak nadal prowadzone są prace wykończeniowe na jednej nitce drogi S8, drugą kierowcy podróżują w obu kierunkach z ograniczeniami prędkości. Z ostatnich zapowiedzi GDDKIA wynika, że S8-ką z Warszawy pojedziemy na początku października, wtedy ostatecznie powinny zakończyć się prace odbiorowe i zostanie wydane pozwolenie na użytkowanie.

W planach droga ekspresowa S8 na południe od Wrocławia

Droga ekspresowa S8 jest jedną z najważniejszych dróg szybkiego ruchu na mapie samochodowej Polski. Łączy Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok. Docelowo będzie miała długość 565 km. Po oddaniu odcinka na trasie Janki – Mszczonów gotową ekspresową trasą przejedziemy z Warszawy Wrocławia. Na rozbudowę czeka jeszcze niebezpieczny odcinek ósemki na Dolnym Śląsku. Odcinek prowadzący z Wrocławia do Kudowy na Dolnym Śląsku jest obecnie w fazie planowania.

Zgodnie z harmonogramem planowany termin zakończenia opracowań koniecznych do rozpoczęcia inwestycji jest wyznaczony na I połowę 2020 roku. Opracowana dokumentacja będzie podstawą do wystąpienia z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej. Po tym etapie będzie mógł ruszyć przetarg na wybór wykonawcy prac w formule projektuj i buduj. Roboty budowlane ruszą najwcześniej w 2022 roku i potrwają dwa lata.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Ich
2019-09-16 17:12
do enrico: pomyliłeś drogi. Ze zjazdu Kostomłoty do Bolkowa ciągnie się dk 5 oraz dk3. Dk 35 to droga na południe z Wrocławia do Wałbrzycha przez Świdnicę. Co nie zmienia znaczenia, że ten odcinkek (Kostomłoty-Sady Dolne - ponieważ tam jest zjazd z S3, jest potrzeby). Duży ruch drogowy (strefa ekonomiczna Żarowa oraz Strzegom go generują).
Lucjan
2019-09-15 18:36
Skrócić ją i od Tomaszowa Mazowieckiego puścić ją nowym śladem w węzeł Łódź Południe i wtedy nie trzeba na razie poszerzać A2 między Łodzią a W-wą
Auto2019
2019-09-11 14:46
Do @enrico: to co ty mówisz że dopiero po przebudowie A1 można korzystać zjazd z S8 w Piotrkowie w prawo na A1 a na lewo spowrotem właśnie o to przecież chodziło co ja mówiłem np. dla @Raf że będzie po Przebudowie A1 ten Zjazd w 2021 roku.
enrico
2019-09-10 20:39
Auto2019- chyba nie jesteś Polakiem. Bo bez przerwy kaleczysz język polski. Ale ad rem: Najpierw trzeba przebudować/zmodernizować ostatnie 5 odcinków A1 na trasie: Tuszyn-Piotrków Tryb.-Radomsko-Częstochowa Płn.(ok. 85 km). Wtedy można będzie wykonać skręt z S8 w Piotrkowie w prawo na A1 (a z powrotem w lewo). jeżeli chodzi o c.d. S8 za Wrocławiem ( wyborcza obiecanka MM), to po zbudowaniu S3 od Bolkowa do Lubawki (PL/CZ) nie widzę sensu tam budowania S8, gdyż ruch tranzytowy do Czech, powinien być poprowadzony tamtędy (od str. Wr-wia A4, do w. Kostomłoty, skąd DK 35 do Bolkowa (konieczna przebudowa na ekspresową S35) i dalej na południe S3. Trzeba myśleć racjonalnie oszczędzając Kasę Budżetową wszystkich Polaków, nie wydawać politycznie po głupiemu!
mogur
2019-09-10 17:01
Słuchajcie zanim opracują co i jak bd 2020. Zobaczymy jakie natężenie będzie na drodze 8 na południe od Wrocławia i bd wiadomo czy robić rezerwę czy nie. Nie wszędzie jest potrzebna, Na S8 wwa-piotrków, problemem większym moim zdaniem są słabo wyprofilowane łuki jeśli chodzi o widoczność, przez co mamy ograniczenia co chwila do 100km/h
Auto2019
2019-09-10 16:22
Rezerwa pod trzeci Pas jest zawsze ważny. Obojętnie na jakiej Drodze Ekspresowej albo Autostrady.
Auto2019
2019-09-10 16:19
Właśnie mówiono że to już na razie Koniec budowy S8 Wrocław Warszawa Białystok. Ale jest masę poprawek na wielu Odcinkach ale też na A8 AOW. Trzeba na niektórych Odcinkach bo brakuje Rezerwa pod trzeci Pas i trzeba rozbierać te Mosty na których brakuje Rezerwa np. A8 Wrocław z węzłem S5 do Oleśnicy Wschód, S8 Piotrków Trybunalski Mszczonów i S8 Radzymin Wyszków, Obwodnica Ostrowi Maz. i Obwodnicy Zambrów i Jeżewo Białystok. Tylko teraz jak w Przyszłości zostanie budowana S8 Wrocław Kudowa Słone to rezerwa pod 3 Pas.
Auto2019
2019-09-10 16:10
Do @Raf: Właśnie będzie budowany Zjazd z S8 na A1 w Kierunku na Łódź. Ma ona śię zakończyć w 2021.
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: