Warszawa: Łącznik S8 Opacz-Paszków z krajową siódemką otwarty!
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-09-18
Łącznik między warszawską wylotówką na Katowice a krajową siódemką w Sękocinie został udostępniony kierowcom w czwartek w nocy (17 września). Było to możliwe po pozytywnej kontroli jak i decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydanej przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Warte podkreślenia jest to, że prace zakończono blisko trzy miesiące przed terminem. To drugi odcinek w ramach budowy drogi ekspresowej pod Warszawą. W lipcu do użytku został oddany pierwszy - ok. 6 km odcinek nowej drogi S8 od węzła Opacz do Janek. Wówczas znaczną poprawę odczuli kierowcy udający się w stronę Wrocławia i Katowic.
Bez korków w Jankach i Raszynie. S8 Opacz – Janki oddana!
Nowy łącznik S8 z DK7 usprawni ruch w kierunku południowym poprzez ominięcie Raszyna i Janek. Drogowcy sugerują podróż poprzez węzeł Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Warszawa Janki na S8 Opacz-Paszków a następnie nową drogą do DK 7 w rejonie Sękocina.
Budowa trasy S8 na odcinku od w. Opacz do w. Paszków wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w grudniu 2015 roku, co oznacza, że prace będą jeszcze trwały.
Zakres prac obejmuje m.in. budowę 11,5 km nowego odcinka drogi ekspresowej S8od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz - Janki - Paszków), wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 w rejonie Sękocina o długości 2,4 km.
Łącznik drogi ekspresowej S8 z DK7 pod Warszawą. Zdjęcia: J. Jóźwiak, GDDKiA
Po zakończeniu wszystkich robót trasa ekspresowa będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP - dwa pasy ruchu. W ramach realizacji kontraktu wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków.
Ekspresowa S8 Opacz - Paszków w nowej technologi nawierzchni długowiecznej
Inwestycja warta 565,7 mln zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2014. Umowa, zgodnie z którą termin realizacji inwestycji wynosi 32 miesiące została podpisana w kwietniu 2013.