1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Wraca projektowanie S11 Kórnik – Ostrów Wlkp. Kiedy pojedziemy trasą S11?

Wraca projektowanie S11 Kórnik – Ostrów Wlkp. Kiedy pojedziemy trasą S11?

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-05-25
Wraca projektowanie S11 Kórnik – Ostrów Wlkp. Kiedy pojedziemy trasą S11?
Umowa na opracowania projektowe dla S11 na odcinku Kórnik - Ostrów Wielkopolski podpisana. Zdjęcia: GDDKIA
Po roku przerwy ruszy projektowanie ważnego odcinka drogi ekspresowej S11 w województwie wielkopolskim. Chodzi o fragment od Kórnika pod Poznaniem do Ostrowa Wielkopolskiego, dla którego prace przerwano w ubiegłym roku. Teraz nowy wykonawca zajmie się przygotowaniem dokumentacji i uzyskaniem decyzji środowiskowej, a będzie miał na to prawie 4 lata.

S11 Kórnik – Ostrów Wielkopolski w projektowaniu

Drogowcy podpisali umowę na opracowania projektowe dla drogi ekspresowej S11 na odcinku Kórnik - Ostrów Wielkopolski. Zadanie o wartości ponad 13 mln zł, zrealizuje w terminie 45 miesięcy od dnia podpisania umowy firma Schuessler-Plan Inżynierzy. Zadanie obejmuje wykonanie Studium Ekonomiczno-Techniczno-Środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz Koncepcję Programową z dokumentacją geologiczno-inżynierską.

Przypomnijmy, umowa została zawarta w efekcie przetargu, którego przeprowadzenie było konieczne po rozwiązaniu umowy z poprzednim wykonawcą dokumentacji projektowej.

- Firma JPL Project, z którą umowę podpisaliśmy w styczniu 2018 r., zrealizowała pierwszy etap projektowania, czyli Studium Korytarzowe. Wiosną 2019 roku przeprowadziliśmy spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin, przez które planowana jest S11. Wyczerpując zapisy umowy i wcześniejsze próby porozumienia z wykonawcą, po ostatecznym wezwaniu do realizacji zadania i braku odpowiedzi, 10 października 2019 r. odstąpiliśmy od umowy z winy wykonawcy. Naliczyliśmy dotychczasowemu wykonawcy stosowne kary umowne i niezwłocznie przystąpiliśmy do przygotowania nowego przetargu – przypominają drogowcy.

Na odcinku pomiędzy Kórnikiem i Ostrowem Wielkopolskim planowana droga ekspresowa S11 ominie Środę Wielkopolską i Pleszew. Połączy również odcinek S11 na południe od Poznania i autostrady A2 z istniejącą obwodnicą Jarocina oraz Ostrowa Wielkopolskiego.

Pozostałe odcinki trasy S11 w Wielkopolsce

Kierowcy korzystają z pięciu fragmentów S11, dwóch w okolicy Poznania wyprowadzających ruch na północ i południe od A2 (pomiędzy węzłami Poznań Północ i Poznań Zachód oraz od Poznań Krzesiny do Kórnik Południe) oraz trzech obwodnic: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna (I etap). To łącznie blisko 76 km trasy. W realizacji jest II etap obwodnicy Kępna, czyli odcinek trasy S11 o długości blisko 7 km wyprowadzający ruch na południe od skrzyżowania z S8. Kierowcy skorzystają z niego jesienią przyszłego roku.

Dla pozostałych odcinków drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce trwają obecnie prace związane z opracowaniem Studiów Ekonomiczno-Techniczno-Środowiskowych. Inwestycję podzielono na odcinki:

  • Szczecinek - Piła,
  • Ujście - Oborniki,
  • Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik,
  • Kórnik – Ostrów Wielkopolski
  • Ostrów Wielkopolski – Kępno.

Najbliższe lata będą czasem na składanie wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego ustali przebieg przyszłej drogi ekspresowej. Dopiero wtedy, przy założeniu, że będzie zapewnione finansowanie inwestycji, drogowcy ogłoszą przetargi na wyłonienie wykonawców inwestycji w trybie „Projektuj i buduj”.

Mapa drogi ekspresowej S11 Poznań - Kępno

Mapa drogi ekspresowej S11 Poznań - Kępno. Mapa: GDDKIA

Droga ekspresowa S11 z Pomorza przez Wielkopolskę na Śląsk

Droga ekspresowa S11 połączy Pomorze przez Poznań z aglomeracją Śląską. Będzie miała ponad 600 km długości. W przygotowaniu jest ponad 400 km trasy, by po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz zapewnieniu finansowania, można było przystąpić do dalszego kroku czyli ogłoszenia przetargów na realizację. Według zapowiedzi resortu infrastruktury oddanie do użytku ostatnich odcinków byłoby możliwe w 2028 roku.

Po aktualizacji PBDK 2014-2023 we wrześniu 2019 r. i zwiększeniu limitu wydatków do 142,2 mld zł, Program ma zakończyć się budową łącznie 3568,1 km dróg. Na ten wynik złożą się m.in. autostrady o długości ponad 324 km, drogi ekspresowe o długości 2749 km oraz 43 obwodnice o łącznej długości ok. 447 km.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S11