Wykonawca drogi S1 Pyrzowice – Podwarpie wybrany
- conadrogach.pl
- GDDKIA
- 2017-07-11
Oferta złożona przez polsko-hiszpańskie konsorcjum była o połowę niższa od tej jaką GDDKIA planowała przeznaczyć na realizację inwestycji (161,255 mln zł). Po pozytywnym wyniku kontroli Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą – zaznaczają drogowcy.
Zadanie budowa drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. Pyrzowice – w. Lotnisko) realizowane będzie w formule „Buduj”. W ramach zadania ma powstać druga jezdnia drogi ekspresowej na długości 9,7 km. Zadanie ma na celu dostosowanie drogi do przenoszenia obciążenia o nacisku 115 kN/oś. Na trasie powstanie 6 obiektów inżynierskich, w tym 5 wiaduktów i 1 most. Przebudowany będzie węzeł Mierzęcice w zakresie budowy pasów włączeń i wyłączeń oraz odcinki dróg dojazdowych.
Droga ekspresowa S1 . Zdjęcia: GDDKIA
Przypominamy, że w latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.
Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w europejskim korytarzu transportowym (korytarz VI). Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.