Droga ekspresowa S5 Kaczkowo - Korzeńsko
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-11-20
zdjęcia
Droga ekspresowa S5 Kaczkowo - Korzeńsko to dwie główne jezdnie po dwa pasy ruchu. Odcinek liczy 29 km. Fot. GDDKiA
Oddana trasa zapewni poprawę warunków przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego między Rawiczem, Trzebnicą i Wrocławiem oraz umożliwi rozwój terenów położonych wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej. Fot. GDDKiA
Oddany odcinek drogi S5 do ruchu, usprawni się przejazd na istniejącej sieci pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem, zwiększy się bezpieczeństwo oraz komfort podróżujących. Z końcem 2017 roku powinno być już lepiej na całej trasie Wrocław – Poznań. Drogowcy rozstrzygnęli bowiem przetargi na cały dolnośląski odcinek drogi ekspresowej S5. Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA
Odcinek Kaczkowo - Korzeńsko to część drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław, która połączy Dolny Śląsk z Wielkopolską i północą Polski, a także - poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami. Fot. GDDKiA
W połowie września br. do dyspozycji kierowców oddano dwie jezdnie główne drogi ekspresowej S5 Kaczkowo-Korzeńsko. Przez 2 kolejne miesiące wykonawca prowadził prace poza jezdnią główną drogi. Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA
Wcześniej w ramach tego zadania zrealizowana została budowa obwodnicy miasta Rawicza w ciągu drogi krajowej nr 36, którą udostępniono kierowcom we wrześniu 2013 roku.Fot GDDKiA
Fot. GDDKiA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Fot. GDDKiA
Budowę odcinka Kaczkowo-Korzeńsko kończyła firma Budimex po tym jak pierwotny wykonawca inwestycji, firma Alpine Bau GmBh – przestał wywiązywać się ze zobowiązań kontraktowych. Kontrakt opiewał na ponad 244 mln zł. Fot. GDDKiA