Obwodnica Gniezna w ciągu drogi ekspresowej S5
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2017-05-04
Budowę obwodnicy Gniezna na trasie drogi ekspresowej S5 Żnin - Gniezno zajmowało się konsorcjum firm: Budimex S.A oraz Ferrovial Agroman S.A Campo de las Naciones. Prace wyniosły ponad 476 mln zł i zakończyły się w maju 2017 r. (dwa miesiące przed wyznaczonym w umowie terminem).
Raporty z budowy obwodnicy Gniezna w ciągu drogi ekspresowej S5 Gniezno - Żnin
Realizacja obwodnicy Gniezna polegała na budowie ponad 18,5 km drogi ekspresowej S5 o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz pas dzielący. Powstały też 3 węzły drogowe: węzeł „Mieleszyn” , węzeł „Gniezno – Północ”, węzeł „Kłecko”, 19 obiektów inżynierskich w tym: 4 mosty w ciągu drogi S5 (w tym 1 zespolony w ciągu S5 i przełożonej DK nr 5)- 5 wiaduktów w ciągu S5 (w tym 2 nad linią PKP),- 9 wiaduktów nad S5,- 1 przejście dla zwierząt w ciągu DK nr 5 oraz 2 Miejsca Obsługi Podróżnych: - MOP I „Modliszewko Wsch.”,- MOP I „Modliszewko Zach.”
Tak wygląda obwodnica Gniezna w ciągu drogi S5 Mieleszyn - Gniezno
Dwujezdniowa droga ekspresowa przyczyni się do wyprowadzenia ruchu tranzytowego z Gniezna, a kierowcom podróżującym tranzytem umożliwi szybką i bezpieczną podróż. Droga ekspresowa S5 na odcinku Żnin - Gniezno zapewni sprawne połączenie autostrady A1 Gdańsk-Katowice z autostradą A2 Poznań-Warszawa i za jej pośrednictwem z drogami ekspresowymi S11 oraz S5 do Wrocławia.