14 firm chce rozbudować obwodnicę Szczuczyna w ciągu drogi S61
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2016-07-12
Z 8 kilometrowej obwodnicy Szczuczyna kierowcy mogą korzystać od końca 2015 r. Budowa tego odcinka rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku przebiegała z problemami. Pierwotnie miała zakończyć się z końcem 2013 roku. Niestety, w połowie inwestycji wycofał się z niej pierwotny wykonawca i ogłoszono kolejny przetarg. Ostatecznie budowę zakończono znacznie po czasie.
Obwodnica Szczuczyna w ciągu drogi S61 będzie rozbudowana
W kwietniu 2016 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na dobudowę drugiej jezdni obwodnicy. W ramach poprzedniego kontraktu powstała już jedna jezdnia z rezerwą pod drugą jezdnię oraz węzeł Szczuczyn w obrębie którego powstały już dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Na węźle tym droga S61 skrzyżuje się z drogą krajową nr 58. Dobudowa drugiej jezdni ma się zakończyć najpóźniej w 2020 roku. Druga jezdnia będzie miała ponad 6,5 km i powstanie w technologii betonu cementowego.
W przetargu na projekt i budowę jest też około 25 km odcinek drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Suwałk do Budziska.
Docelowo droga ekspresowa S61 ma mieć 235 km. Będzie kontynuacją drogi ekspresowej S8 z miejscowości Ostrów Mazowiecka w kierunku granicy z Litwą w Budzisku. Pobiegnie przez Łomżę, Ełk i Suwałki. S61 jest częścią międzynarodowej europejskiej drogi E67 i trasy Via Baltica, łączącej Finlandię, Estonię, Łotwę i Litwę przez Polskę z Europą Centralną i Zachodnią.