15 chętnych do budowy S17 węzeł Lubelska - obwodnica Garwolina
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-01-17
Całe przedsięwzięcie składa się z dwóch odcinków:
projektowany węzeł „Lubelska" (km 3+200) - początek obwodnicy Garwolina (km 40+700)
koniec obwodnicy Garwolina (km 50+520) - granica województwa lubelskiego (km 74+883)
Przetarg na zaprojektowanie i budowę blisko 37 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Garwolina podzielono na trzy części: od węzła Lubelska (bez węzła) do początku obwodnicy Kołbieli (o długości ok. 15,2 km), obwodnicę Kołbieli (ok. 8,7 km), oraz od obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina (ok. 13 km). Na każdą część wpłynęło po czternaście wniosków. W sumie złożyło je piętnaście firm i konsorcjów.
Jak informuje GDDKiA, wśród zainteresowanych są firmy z Polski oraz Unii Europejskiej. Do drugiego etapu przetargu i złożenia ofert zostaną zaproszeni wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą weryfikację dostarczonych wniosków. Tym samym poznaliśmy już firmy zainteresowane budową całego odcinka S17 pomiędzy węzłami Lubelska i Kurów Zachód.
Umowy z wykonawcami zostaną podpisane w 2014 roku, a realizacja inwestycji potrwa od 34 do 37 miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca opracuje projekt budowlany i uzyska decyzję ZRID, a następnie zbuduje trasę (z czasu budowy wyłączone będą okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca). To oznacza, że kierowcy będą mogli skorzystać z trasy najwcześniej w II kwartale 2018 roku. Skrócenie czasu realizacji oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji będzie uwzględniane przy ocenie ofert cenowych potencjalnych wykonawców (5 proc. czas, 5 proc. gwarancja, 90 proc. cena).
Zadanie zakłada dobudowanie drugiej jezdni do już istniejącej lub wytyczenie dwujezdniowej drogi po nowym śladzie, a także z zapewnienie włączeń do ruchu w węzłach i połączeń dla ruchu lokalnego między węzłami, prowadzenia ruchu autobusowego i bezkolizyjnego ruchu pieszego, wybudowaniem miejsc obsługi podróżnych oraz urządzeń służących ochronie środowiska i zdrowia ludzi (np. ekranów akustycznych, kładek dla pieszych, przejść dla zwierząt). W projekcie przewidziano także - w pasie dzielącym obie jezdnie - rezerwę na dobudowę trzeciego pasa ruchu.
Istniejąca droga krajowa nr 17 Warszawa - Lublin - Hrebenne na odcinku przewidzianym do rozbudowy jest drogą klasy GP.