A8: Autostradowa Obwodnica Wrocławia z Mostem Rędzińskim służy kierowcom
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2013-03-26
31 sierpnia 2011 roku oddawano ostatni - 10 kilometrowy - odcinek autostrady A8 - Autostradowej Obwodnicy Wrocławia wraz z Mostem Rędzińskim. Autostradowa Obwodnica Wrocławia biegnie północno-zachodnim obrzeżem miasta. Budowa rozpoczęła się w 2008 roku i realizowana była w trzech etapach, za każdy odpowiadały inne firmy budowlane.
Sukcesywnie do użytku oddawano kolejne odcinki autostrady A8. Pierwszym - od Magnic do skrzyżowania z autostradą A4 - kierowcy mogli przejechać w grudniu 2010 r. Kolejny - od węzła Wrocław Południe do węzła przy lotnisku - oddano w maju 2011 r. Z kolei w lipcu zakończyła się budowa odcinka A8 od węzła Północ do Łącznika Długołęka. Oddany do ruchu 11-kilometrowy odcinek wybudowany został przez konsorcjum firm z liderm, firmą Strabag.
Most Autostradowy na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia jest konstrukcją nowatorską i unikalną w skali światowej. Jest to konstrukcja prototypowa, to znaczy, że na świecie nie istnieje identyczny obiekt. Jest to jeden z największych mostów na świecie i największy w Polsce. Jego dwie niezależne, wielopasmowe jezdnie podwieszone zostały na 160 wantach, o łącznej długości lin ok. 25 km – to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Jest to również pierwszy monitorowany komputerowo most w kraju. Przeprawa liczy 612 metrów długości, a razem z dojazdowymi estakadami - prawie dwa kilometry. W każdym kierunku kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu. Wykonawcą mostu jest firma Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras.
W przyszłości z Łącznika Długołęka zostanie poprowadzona wschodnia obwodnica Wrocławia. Ten odcinek autostrady A8 (AOW) pozwolił odciążyć północną część Wrocławia, przejął bowiem część ruchu z dróg krajowych nr 5 i 8 oraz pozwolił skomunikować południową część obwodnicy z Kobierzyc do Lotniska (ul. Graniczna) z północną częścią miasta.
Most Autostradowy na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia jest konstrukcją nowatorską i unikalną w skali światowej. Jest to konstrukcja prototypowa, to znaczy, że na świecie nie istnieje identyczny obiekt. Jest to jeden z największych mostów na świecie i największy w Polsce. Jego dwie niezależne, wielopasmowe jezdnie podwieszone zostały na 160 wantach, o łącznej długości lin ok. 25 km – to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Jest to również pierwszy monitorowany komputerowo most w kraju. Przeprawa liczy 612 metrów długości, a razem z dojazdowymi estakadami - prawie dwa kilometry. W każdym kierunku kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu. Wykonawcą mostu jest firma Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras.
W przyszłości z Łącznika Długołęka zostanie poprowadzona wschodnia obwodnica Wrocławia. Ten odcinek autostrady A8 (AOW) pozwolił odciążyć północną część Wrocławia, przejął bowiem część ruchu z dróg krajowych nr 5 i 8 oraz pozwolił skomunikować południową część obwodnicy z Kobierzyc do Lotniska (ul. Graniczna) z północną częścią miasta.